ارائه خدمات درمانی به سه هزار و ۶۴۰ زوج نابارور آذربایجان‌غربی

ارومیه (پانا) - رییس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: سه هزار و ۶۴۰ زوج نابارور از سال ۱۳۹۵ تاکنون از خدمات مراکز درمانی استان بهره‌مند شده‌اند و ۲۳ میلیارد و ۵۳ میلیون ریال برای درمان آنان هزینه شده است.

کد مطلب: ۹۶۳۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد
ارائه خدمات درمانی به سه هزار و ۶۴۰ زوج نابارور آذربایجان‌غربی

سیامک صفاری افزود: این بیماران در مرکز درمانی دولتی شهید مطهری ارومیه و مرکز درمانی بخش خصوصی تحت مداوا قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال نیز ۶۸۹ زوج نابارور در آذربایجان‌غربی تحت مداوا قرار گرفته‌اند که چهار میلیارد و ۲۸۲ میلیون ریال برای درمان آنها هزینه شده است.

رییس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در این مدت متوسط هزینه هر زوج برای درمان ناباروری هفت میلیون و ۸۱۱ هزار ریال معادل ۷۸۱ هزار تومان بوده که نشان‌دهنده حمایت قابل توجه دولت از این قشر است.

صفاری گفت: خدماتی که برای هر زوج در این خصوص داده می‌شود شامل خدمات پیشرفته موجود در بسیاری از کشورهای مطرح دنیاست و کمبودی در این خصوص در آذربایجان‌غربی وجود ندارد.

وی افزود: ارائه خدمات رایگان درمان ناباروری برای بیماران تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، کاهش پرداختی مردم از طریق پوشش ۸۵ درصد از هزینه‌های درمان و داروهای پرمصرف توسط بیمه، برقراری پوشش ۱۰۰ درصدی هزینه‌های حفظ باروری /حفظ اسپرم، گامت و جنین/ در بیماران سرطانی واجد شرایط، افزایش سهم بخش دولتی در ارائه خدمات ناباروری از ۳۰ به ۵۰ درصد و ایجاد سیستم ثبت اطلاعات بیماران و خدمات درمان ناباروری از جمله خدمات ارائه شده در این بخش است.

وی اضافه کرد: بسته حمایتی زوج‌های نابارور شامل روش‌های کمک باروری از جمله لقاح آزمایشگاهی، تلقیح داخل رحمی، داروهای تخصصی پرمصرف است.

درمان ناباروری از جمله مهمترین تمهیدات نهادهای مسئول برای ارتقای شاخص‌های جمعیتی در کشور به شمار می‌رود.

پس از ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری در اردیبهشت سال ۱۳۹۳ اقدامات لازم در راستای توسعه خدمات درمانی برای درمان زوج‌های نابارور آغاز شد و ارائه این خدمات همچنان با پوشش بیمه‌ای مناسب ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار