درس تربیت بدنی در ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین تدوین گردیده است

مشهد (پانا)- با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت، رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی و بیش از 100 نفر از سرگروه ها و مدیران کانون های حرکات اصلاحی آموزش و پرورش خراسان رضوی، گردهمایی سرگروه های آموزشی درس تربیت بدنی و مسئولین کانون های حرکات اصلاحی استان به مدت دو روز در مجتمع فرهنگی ورزشی شهید کاظمیان مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۳۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
درس تربیت بدنی در ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین تدوین گردیده است

صفدر سلطانی معاون تربیت بدنی و سلامت این اداره کل در این گردهمایی گفت: درس تربیت بدنی به عنوان اصلی ترین وظیفه معلمان تربیت بدنی فقط یک درس محسوب نمی شود بلکه یک موضوع تربیتی می باشد که در ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین تدوین گردیده است.

وی اظهار داشت: نقش سازنده و تقویت سرگروه های آموزشی در بهبود فرآیند اجرای مطلوب و کیفی درس تربیت بدنی و نظارت بر اجرای آن در راستای ارتقاء سلامت جسمی و روحی دانش آموز است که بر ایجاد جنبش ملی آمادگی جسمانی در دانش آموزان مورد تأکید می باشد که معلم تربیت بدنی بایستی دانش آموزان را از نظر مهارت های بنیادی رصد و از لحاظ ساختار قامتی غربالگری نموده و جامعه را نسبت به نتایج آن حساس کنیم.

سلطانی تصریح کرد: اگر مهارت های اجتماعی، ارتباطی و مهارت های زندگی را در مدرسه به دانش آموز آموزش ندهیم قطعاً در سال های آینده نتایج آن را که وجود یک جامعه ضعیف است، مشاهده خواهیم کرد.

قابل ذکر است در ابتدای این جلسه حسن محمدزاده رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان داشت: اهمیت و ضرورت کیفیت بخشی درس تربیت بدنی در سند تحول بنیادین مستلزم اجرای دستورالعمل جامع متناسب با داشته ها از جمله وضعیت فضای مدرسه، تجهیزات و آموزش نیروی انسانی موثر است که از سوی دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت تدوین و تکلیف گردیده است.

وی عنوان کرد: بیشترین اعتبارات تخصیص یافته از سوی وزارت آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی، در بخش آموزش درس تربیت بدنی است که تکمیل کننده فعالیت های مکمل و فوق برنامه تربیت بدنی می باشد.

محمدزاده در پایان ضمن تقدیر از سرگروه های آموزشی استان و مسئولین کانون های حرکات اصلاحی بر نقش ارزنده آن ها در اجرای مطلوب درس تربیت بدنی و شناسایی ناهنجاری های ساختار قامتی دانش آموزان و رفع آن تأکید نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار