موش‌ها هم پشت فرمان نشستند + تصویر

تهران (پانا) - محققان دانشگاه ریچموند آمریکا به موش‌ها آموزش دادند تا چگونه در یک ماشین مخصوص رانندگی کنند.  

کد مطلب: ۹۶۳۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
موش‌ها هم پشت فرمان نشستند + تصویر

به گزارش پایگاه اینترنتی «اسلش گیر»، کِلی لمبرت استاد عصب شناسی رفتاری و از محققان دانشگاه ریچموند آمریکا به کمک تیم همراهش به موش‌ها رانندگی یاد داد.

در این پژوهش چندین موش نر در یک محیط پیچیده و متنوع قرار داده شدند که پر بود از اشیاء جالبی که می‌توانستند با آن‌ها تعامل برقرار کنند. موش‌ها در این محیط مهارت راندن یک ماشین کوچک را فراگرفتند. این موش‌ها در یک ماشین کوچک که محققان آن را وسیله نقلیه هدایت شده توسط جوندگان(ROV) نامیدند، راندن به سمت جلو یا هدایت ماشین در جهت‌های پیچیده‌تر را یاد گرفتند. ویدئویی که از رانندگی موش‌ها در ROV گرفته شده است، نشان می‌دهد که این جوندگان فرمان را به سمت موادغذایی موجود در محوطه هدایت می‌کنند. این طور به نظر می‌رسد که موش‌ها از سیم‌های موجود در داخل این ماشین مخصوص برای کنترل آن استفاده می‌کردند.

این در حالی است که موش‌هایی که در محیط معمولی یک قفس آزمایشگاه قرار داده شده بودند، در یادگرفتن این مهارت به مشکل برخوردند. به گفته لمبرت یافته‌های این پژوهش از آن حکایت دارد که موش‌ها در یک محیط پیچیده انعطاف رفتاری و انطباق پذیری عصبی بیشتری از خود نشان می‌دهند.

پژوهشگران می‌گویند که این تحقیق می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا چیزهای بیشتری را در مورد امراضی که منشا عصبی دارند و بیماری‌های روانشناختی چون پارکینسون و افسردگی یاد بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار