پاپایی: آموزش‌وپرورش تلاش می‌کند تسهیل‌گر مشارکت مردم باشد

تهران (پانا) - نشست مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش با جمعی ازمدیران و نمایندگان مؤسسات، بنیادها، مراکز و انجمن‌های فعال در حوزه تعلیم و تربیت برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۳۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد
پاپایی: آموزش‌وپرورش تلاش می‌کند تسهیل‌گر مشارکت مردم باشد

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، رسول پاپایی در این برنامه که به منظور اجرای برنامه راهبردی؛ تشکیل، حمایت و توسعه سازمان‌های غیردولتی و مردم نهاد (سمن‌ها) برگزار شد، گفت: قرن آینده، قرن مشارکت و همکاری است. آموزش و پرورش دستگاهی گسترده و دارای مخاطبان زیادی است و از آموزش و پرورش انتظار می‌رود که آموزش‌های کیفی ارائه دهد و این خود نیازمند توسعه مشارکت در این حوزه است.

او با اشاره به استفاده از ظرفیت نیکوکاری خیریه‌ها، افزود: نیکوکاری در فرهنگ دینی و ملی ما، پیشینه‌ای دیرینه دارد و حوزه‌های مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که با کمک و پشتیبانی و مشارکت مردم، سریع‌تر به اهداف بلند مدت می‌رسند.

پاپایی با بیان این که آموزش و پرورش تلاش می‌کند تسهیل‌گر حضور و مشارکت مردم باشد، گفت: با تشکیل این کارگروه‌ها، فاصله بین آموزش و پرورش و مردم، کم خواهد شد و سند نظام جامع مشارکت در آموزش و پرورش، با هدف تسهیل در فعالیت‌های مشارکت جویانه، تدوین و اجرایی خواهد شد.

مدیرکل امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش با بیان این که در حال حاضر مردم در قالب تشکل‌ها و نهادهای نیکوکاری به آموزش و پرورش کمک می‌کنند، گفت: به دنبال این هستیم که با تعریف ابعاد و شاخص مشارکت، ریلی روان برای حرکت قطار مشارکت در حوزه آموزش و پرورش، ایجاد کنیم.

پاپایی با اشاره به موانعی که در مسیر مشارکت وجود دارد، افزود: تحقق این هدف نیازمند ترسیم نقشه راهی است که در آن نحوه طی مسیر، منابع و امکانات لازم، تقسیم کار در سطح ملی و الزامات در این مسیر به صورت شفاف و دقیق مشخص شده باشد.

او با تأکید بر لزوم وجود اطلاعات جامع از سطح نیازمندی‌های موجود در آموزش و پرورش، گفت: وقتی اطلس و آمایشی از سطح انتظارات و نیازها در آموزش و پرورش وجود ندارد، نمی‌توان گستره مشخصی از میزان و نوع مشارکت تعریف و کمک رسانی را هدفمند انجام داد.

در ادامه جلسه مدیران و رؤسای مؤسسات و انجمن‌های خیریه به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار