رحمانی: باور کنیم کالای ایرانی می‌توانددر رقابت با کشورهای صاحب‌نام قرار گیرد

اسلامشهر(پانا) - وزیر صنعت ، معدن و تجارت از ششمین نمایشگاه چرم،کیف و کفش درمحل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران بازدید و با تولیدکنندگان و کارآفرینان به گفت‌وگو پرداخت.

کد مطلب: ۹۶۳۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد
رحمانی: باور کنیم کالای ایرانی می‌توانددر رقابت با کشورهای صاحب‌نام قرار گیرد

در ادامه این بازدید رضا رحمانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: محصولات عرضه‌شده امسال نمایشگاه امپکس 98 با نمونه‌های کشورهای ترکیه و ایتالیا برابری می‌کند و از نظر قیمت هم خوشبختانه پایین‌تر است و از این رو می‌توان امیدوار بود که بازارهای جهانی را تصاحب کنیم، لیکن از ضروریات تحقق این امر مهم داشتن برنامه‌های لازم برای تامین مواد اولیه است.

او در ادامه افزود: محصولات عرضه‌شده در این نمایشگاه همتراز با کشورهایی است که سالها در زمینه صنعت فعالیت کردند و حرفی برای گفتن دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد:اکنون مهمترین نکته که به آن باید پرداخت تغییر باورهای ماست. باید باور کنیم کالای ایرانی در دنیا می‌تواند در عرصه رقابت با کشورهای صاحب‌نام قرار گیرد و شرکت‌هایی در کشور ما فعالیت می‌کنند که در خارج کشور شعبه دارند و برند آنها مورد قبول مردم است.

رحمانی تاکید کرد: از سال گذشته تاکنون در راستای بحث تامین مواد اولیه حرکت‌های خوبی صورت گرفته است و بخشی از تولیدکنندگان داخلی ما با مشارکت و پتروشیمی مواد داخلی خود را از ذاخل تامین می‌کنند ،هرچند که بخشی از مواد اولیه ما هنوز وارداتی است ولی بایددر هر صورت تامین مواد اولیه را جدی بگیریم.

این مقام مسئول گفت: جمعی از تولیدکنندگان ما در نمایشگاه از کمبود نقدینگی نارضایتی داشتند که می‌بایست منابع داخلی ما به سمت تولید سوق داده شود و در مواردی هم عملکرد دستگاه‌های دولتی در این زمینه بسیار مهم است.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در جهت رفع فقر اعضای جامعه به رونق تولید می‌بایست توجه خاص داشت و طبق فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همگان و بخصوص دستگاه‌های دولتی باید بر رونق تولید متمرکز شوند.

رحمانی افزود: روند رشد امپکس 98 قابل توجه و بسیار عالی بود اما هنوز به نقطه ایده‌آل و جایی که توانش را داریم نرسیدیم و با آن فاصله داشته واین همت باید تداوم یابد.

/خبرنگار:ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار