معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر:

ارتقا سلامت روان دانش آموزان یکی از اولویت های آموزش و پرورش استان است

بوشهر(پانا)_معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ارتقا سلامت روان دانش آموزان یکی از اولویت های آموزش و پرورش استان است.

کد مطلب: ۹۶۳۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
ارتقا سلامت روان دانش آموزان یکی از اولویت های آموزش و پرورش استان است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، سیروس فتحی در آئین نمادین هفته بهداشت روان و تجلیل از دانش آموزان همیار مشاور در دبیرستان متوسطه اول پروین اعتصامی شهر بوشهر با بیان اینکه ارتقا سلامت روان دانش آموزان یکی از اولویت های آموزش و پرورش استان است اظهار داشت: روح و روانی سالم و سرشار از نشاط می تواند ما را برای رسیدن به آینده روشن کمک کند.

وی تصریح کرد: داشتن روحی سالم و جسمی پرتوان باعث می شود که یک فرد به مسئولیت های که به صورت فردی و اجتماعی به او سپرده می شود عمل کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر به اهمیت سلامت روح و روان اشاره کرد و گفت: در کنار یک جسم سالم داشتن روح و روانی سالم و پویا بسیار حیاتی و مهم است و همین اهمیت باعث شده است که جامعه جهانی هفته ای را به مناسبت بهداشت روان در نظر بگیرد.

فتحی با بیان اینکه همه فعالیت هایی که در طول یکسال در راستای بهداشت روان انجام شده است در این تشریح و ارائه خواهد شد ادامه داد: بهداشت روان و همه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی آن منحصر به یک روز یا یک هفته نیست و آنچه انجام شده است یک سال فعالیت آموزش و پرورش بوده است.

وی تلاش مضاعف اولیا در کنار کادر مدارس را مهم دانست و یادآور شد: رشد تحصیلی و تربیتی دانش آموزان منوط به محیطی شاد است که اولیا و مربیان دانش آموزان در این امر باید کوشا باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر تقویت سبک زندگی ایرانی و اسلامی مبتنی بر آموزه های دینی را مهم قلمداد کرد و افزود: بهداشت روان در آموزه های دینی و اسلامی مورد تاکید است و اولیا و مربیان نباید از این آموزه ها غافل بمانند.

فتحی با بیان اینکه بهداشت روان به دنبال راهکارهایی برای زیستن بهتر فرد در محیط های اجتماعی و تاثیر فرد بر محیط است خاطرنشان کرد: دانش آموزان نباید خود را درگیر موقعیت های نگران کنند و منفی کنند و با عدم توجه به مشکلات گذشته، آینده ای روشن را برای خود ترسیم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار