مدیر آموزش و پرورش شهرستان چناران

باید نقش تربیتی و مشاوره ای معلمان احیا شود

چناران (پانا)- مدیر آموزش و پرورش چناران در دومین گردهمایی مدیران مدارس این شهرستان از اهمیت نقش مشاوره ای و تربیتی معلمان، ارتقای سطح کیفی شورای معلمان و ایفای نقش و مداخله موثر مدیر مدرسه در فرآیندهای تربیتی و آموزشی سخن گفت.

کد مطلب: ۹۶۳۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد
باید نقش تربیتی و مشاوره ای معلمان احیا شود

کلیدری در دومین گردهمایی مدیران مدارس شهرستان چناران در سال تحصیلی جدید گفت: اگر بخواهیم صرفاً در حوزه وظایف عمل کنیم و فقط با توجه به دستور العمل ها پیش برویم حتما تحولی در آموزش و پرورش اتفاق نخواهد افتاد، بنابراین ما باید نقش صحیح و اثر بخش خود را ایفا کنیم و نه اینکه تنها وظیفه ی محوله را انجام دهیم.
وی در تبیین جایگاه ایفای نقش مدیران مدارس افزود: «انجام وظیفه» در ورزش تیر اندازی مانند رها کردن تیر است اما «ایفای نقش» به مانند اصابت به هدف است؛ بنابراین امروز باید به این رسیده باشیم که انجام وظایف در چهارچوب مشخص ما را به نتیجه دلخواه نمی رساند.
کلیدری ادامه داد: ایفای نقش مدیر به معنای شناخت دقیق ازفرآیند های مهم تربیتی وآموزشی در تمام محیط های یادگیری داخل و خارج از مدرسه و اصلاح روش ها تا رسیدن به هدف است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان چناران از دیگر نقش های موثر مدیر آموزشگاه را احیای بعد مشاوره ای معلمان خواند و گفت: نقش مشاوره ای و تربیتی معلمان باید توسط مدیران احیا شود تا رسیدن به اهداف تربیتی هموار شود. نگاه غلط در آموزش و پرورش این است که تمام نقش تربیتی و پرورشی را به عهده ی مربی و معاون پرورشی می گذاریم. گاهی یک معلم با اذان گفتن می تواند ده ها دانش آموز را به نماز ترقیب کند و گاهی یک معلم با رفتاری غلط می تواند روند تربیت مطلوب دانش آموزان را به مخاطره بیاندازد.

وی در پایان گفت: هسته مرکزی تصمیم گیری و منشا افزایش کیفیت آموزشی و پرورشی در هر مدرسه، شورای معلمان آن مدرسه است و مدیر مدرسه با هدایت این شورا می‌تواند تئوری «مدرسه اثربخش» را عملیاتی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار