400کارآموز فنی وحرفه ای ابرکوه جذب بازار کار شدند   

ابرکوه (پانا) - رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای امام حسین علیه‌السلام ابرکوه گفت: فرایند آموزش‌های فنی وحرفه‌ای نیاز بازار کار است و در سال جاری ۴۰۰ نفر از کارآموزان رشته‌های مختلف در این شهرستان جذب بازار کار شده‌اند. 

کد مطلب: ۹۶۳۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد
400کارآموز فنی وحرفه ای ابرکوه جذب بازار کار شدند   

:عباس حسنی " با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای زمینه‌ساز ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار و مولد است، افزود: ۶۰۰ نفر از جوانان جویای کار درمدت ۲ماه گذشته آموزش‌های فنی و حرفه را در رشته‌های مکانیک، برق خودرو، سرویس و نگهداری خودرو، طراحی دوخت، رشته‌های تزئینی، رایانه و همچنین در حوزه صنعت در رشته‌های جوشکاری، تراشکاری، لوله‌کشی و تأسیسات، برق ساختمان، تعمیر لوازم خانگی، خیاطی و نصب دوربین مداربسته فرا گرفته‌اند.
وی ادامه داد: هم اکنون ۲۰۰ نفر از جوانان جویای کار در دوره‌های آموزشی در ابرکوه زیرنظر ۱۴ مربی در ۶ مرکز ثابت و سیار شهری و روستایی با همکاری آموزش و پرورش در ۲۴ رشته آموزش می‌بینند.
حسنی تصریح کرد: مدارک ارائه شده به آموزش دیدگان علاوه بر داخل کشور، در سطح بین‌الملل نیز اعتبار دارد و قابل استفاده و این آموزش‌ها بستر را برای تحقق سیاست‌های دولت در تربیت نیروی کار مورد نیاز بازار و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی فراهم می‌کند.
مرکز فنی و حرفه‌ای ابرکوه سال ۱۳۸۲ با یک مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار شهری و روستایی، کارگاه صنایع و جوار دانشگاهی دایر شد و تاکنون ۲۰ هزار و ۶۰۰ نفر حرفه‌های مهارتی را در خوشه‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و هنر در این مراکز گذرانده و برای ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر آنان گواهینامه مهارت صادر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار