انتخابات شوراهای دانش آموزی تبلور اراده دانش آموزان

رشت (پانا) _بیست و دومین دوره انتخابات شورای دانش آموزی با شعار شورای دانش آموزی طلایه دار گام دوم انقلاب همزمان با سراسر کشور در سه هزار مدرسه استان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۳۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد
 انتخابات شوراهای دانش آموزی تبلور اراده دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش در مراسم انتخابات شوراهای دانش آموزی در مدرسه دخترانه فرزانگان رشت، بیست و دومین دوره انتخابات شورای دانش آموزی همزمان با سراسر کشور امروز در گیلان با حضور 330 هزار دانش آموز برگزار شده که از این تعداد ، 23 هزار دانش آموز عضو شورای دانش آموزی می شوند. نادر جهان آرای با بیان اینکه 21 هزار دانش آموز مسئولیت برگزاری بیست و دومین دوره انتخابات شورای دانش آموزی در مدارس گیلان را به عهده دارند، اعلام کرد : در مدارس دارای تا 100 دانش آموز، پنج عضو اصلی شورای دانش آموزی و 2 عضو علی البدل ، در مدارس دارای تا 150 دانش آموز 7 عضو اصلی شورای دانش آموزی و 2 عضو علی البدل و در مدارس دارای بیش از 150 دانش آموز ، 9 عضو اصلی شورای دانش آموزی و 2 عضو علی البدل خواهند داشت. وی با بیان اینکه با برگزاری این انتخابات، دانش آموزان مسئولیت پذیری را تمرین می کنند، افزود : انتخابات شورای دانش آموزان فرصتی برای کسب مهارت های اجتماعی دانش آموزان است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت : شورای دانش آموزی نقش مؤثری در تحکیم ارزش ها، باورهای دینی ، سیاسی و اجتماعی دانش آموزان دارد.
جهان آرای در جمع دانش آموزان دختر به نقش مؤثر زنان در جامعه هم اشاره کرد و افزود: دختران از سنین پایین باید به خودباوری برسند تا شاهد حضور فعال آنها در آینده باشیم. وی با اشاره به وجود نقش های ارادی و غیر ارادی در زندگی انسانها خاطرنشان کرد: دانش آموزان در ایفای نقش های ارادی با حضور در انتخابات شوراهای دانش آموزی، خود را برای حضور در عرصه های جدی اجتماعی و سیاسی برای انتخاب کردن و یا انتخاب شدن آماده می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار