افتتاح اولین اتاق اولیا در دبستان دخترانه پروین اعتصامی مهریز

یزد(پانا) - اولین اتاق گفتگوی اولیا ومربیان با حضور امام جمعه و مدیر آموزش و پرورش مهریز در دبستان دخترانه پروین اعتصامی مهریز افتتاح شد.

کد مطلب: ۹۶۳۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح اولین اتاق اولیا در دبستان دخترانه پروین اعتصامی مهریز

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش مهریز به مناسبت کرامیداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان اولین اتاق گفتگوی اولیا ومربیان مدارس مهریز با حضور امام جمعه و مدیر آموزش و پرورش مهریز در دبستان دخترانه پروین اعتصامی مهریز افتتاح شد.
امام جمعه مهریز در آیین افتتاحیه که با حضور اعضای انجمن اولیاء و مربیان آموزشگاه و مربیان آموزشگاه صورت گرفت با گرامیداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان گفت: همکاری خانه و مدرسه در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان به وسیله انجمن اولیا و مربیان به مرحله ظهور می‌رسد.
حجه الاسلام محی الدینی افزود: انجمن اولیا و مربیان با آگاه کردن اولیا در زمینه مسایل دینی، تربیتی، آموزشی،بهداشتی و تقویت پیوندهای معنوی و اخلاقی بین والدین و مربیان و استفاده بهینه از امکانات اولیا برای کامل کردن امکانات آموزشی و پرورشی مدرسه در راستای اهداف خود که همان پیشرفت هر چه بهتر در امر‌آموزش و پرورش دانش‌آموزان است، تلاش می‌کند.
مدیر آموزش و پرورش مهریز نیز در این آیین گفت: اختصاص فضایی مستقل به نام اولیاء و برای خانواده در مدارس اقدامی است که پدرها، مادرها و مدیران و مربیان مدارس و حتی دانش آموزان این احساس را بیشتر از هر زمان دیگر داشته باشند که بین خانه و مدرسه و بین اولیاء و مربیان یک تعامل نزدیک وجود دارد.
سید کاظم حسینی المدواری افزود: این اتفاق نشان دهنده استقبال و اشتیاق آموزش و پرورش برای مشارکت و همراه با احترام کرامت اولیاء در امور مدرسه و تحقق اصل نظارت مردم بر آنچه در مدرسه فرزندانشان می گذرد، است.
وی افزود: اتاق اولیاء اتاق فکر اولیا و مربیان است و علاوه بر اینکه بر حفظ کرامت خانواده های مراجعه کننده به مدرسه، کمک می کند، مکانی برای گفت و گو والدین و مربیان است، ضمن این که اعضای انجمن می توانند جلسه های خود را در این مکان برگزار کنند و با برنامه ریزی حضور خود را در هفته تداوم بخشند.
کارشناس انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش مهریز در این آیین گفت:از 105 آموزشگاه شهرستان نود و پنج آموزشگاه دارای انجمن اولیاء و مربیان هستند.
سید محسن سید محسنی با بیان اینکه اتاق اولیاء در سال تحصیلی جاری در 10 درصد مدارس شهرستان راه اندازی خواهد شد افزود: اتاق اولیادر راستای تکریم اولیای محترم دانش آموزان و با هدف افزایش مشارکت و اثر بخشی خانواده در تعالی نظام تعلیم و تربیت در مدارسی که دارای فضای لازم هستند راه اندازی می شود.
24 تا ۳۰ مهرماه هفته پیوند اولیاء و مربیان نام گرفته است، (انجمن اولیاء و مربیان ، کارکردها و نقش ها)، (انجمن اولیا و مربیان، مدرسه بدون دیوار)، (انجمن اولیاء و مربیان، تبلور آموزه های دینی)، (انجمن اولیاء و مربیان، موانع و آسیب ها)، (انجمن اولیاء و مربیان، تقویت مدرسه محوری)، (پیوند اولیاء و مربیان ، اقتصاد مدرسه و توسعه منابع) و (انجمن اولیاء و مربیان، گفتمان سازی سند تحول بنیادین) روز شمار هفته پیوند اولیاء و مربیان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار