مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد : مشارکت 124 هزار دانش‌آموز در انتخابات شوراهای دانش آموزی

بیرجند (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: 124هزار و 149 دانش آموز دختر و پسر استان در بیست و دومین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی شرکت کردند.

کد مطلب: ۹۶۳۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد : مشارکت 124 هزار دانش‌آموز در انتخابات شوراهای دانش آموزی

محمد علی واقعی پیش از ظهر امروز در مراسم نمادین برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی که در دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: این انتخابات همزمان با سراسر کشور با شعار «شورای دانش آموزی طلایه دار گام دوم انقلاب » در بیش ازیک هزار و 500 آموزشگاه استان برگزار شد.

اوبا بیان این که مدرسه مکانی برای یادگیری مهارت‌های زندگی و اجتماعی است، تصریح کرد: انتخابات شورای دانش آموزی با هدف پرورش روحیه همکاری، تعاون، همفکری و سعه صدر در مدارس استان برگزار می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به راهیابی 12 هزار دانش آموز در دوره های مختلف تحصیلی به عضویت یک هزار و 500 شورای دانش آموزی، افزود: شوراهای دانش آموزی زمینه‌ساز عزت نفس و ارتقای شخصیت دانش‌آموزان شده و مسئولیت پذیری و فعالیت خود انگیخته و مسئولانه را بیشتر می‌کند.

واقعی، تحمل نظرات، افکار متفاوت و مسئولیت پذیری را از دیگر اهداف برگزاری شوراهای دانش‌آموزی دانست و افزود: فرصت دادن، اندیشیدن و ابراز مداخله موثر در امور دانش‌آموزان از خصوصیات شوراهای دانش آموزی است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: تعداد اعضای شوراهای دانش‌آموزی در مدارس ابتدایی بر حسب تعداد دانش‌آموزان پایه‌های سوم، چهارم، پنجم و ششم و در مدارس متوسطه براساس کل دانش آموزان هر مدرسه است.

او خاطر نشان کرد: دانش آموزانی که به عنوان اعضای شورای دانش آموزی انتخاب می گردندنسبت به راه اندازی 18انجمن در مدرسه اقدام می نمایند و سایر دانش آموزان مدرسه با علاقمندی در یکی از انجمن ها سازماندهی شده و برای جهت دهی خلاقیت های فردی خودشان در فعالیت های گروهی آموزشگاه حضور فعال دارند

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به ترکیب اعضای شورای دانش آموزی یاد آور شد: ترکیب اعضای شورای دانش آموزی در مدارس ابتدایی برحسب تعداد دانش آموزان آن مدرسه است؛ یعنی تا 100 نفر دانش آموز 5 نفر عضو اصلی و2 نفر علی البدل ، از 101 نفر تا 150نفر دانش آموز 7 نفر اصلی و2 نفر علی البدل، از151 به بالا 9 نفر اصلی و2 نفر علی البدل انتخاب می شوند. و دانش آموزان پایه سوم ابتدایی وبالاتر می توانند علاوه بر کاندید شدن عضویت در شورای مدرسه دررای گیری هم شرکت نمایند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش استان عنوان کرد: ترکیب اعضای شورای دانش آموزی در دوره متوسطه اول ودوم برحسب تعداد کل دانش آموزان آن واحد آموزشی است بدین معنا که تا 250 نفر دانش آموز 5 نفر عضو اصلی و2 نفر علی البدل، از 250 نفر تا350نفر دانش آموز 7 نفر اصلی و2 نفر علی البدل ، از350 تا550 نفر 9 اصلی و2 نفر علی البدل و از 550 نفر به بالا 11 نفر اصلی و2 نفر علی البدل انتخاب می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار