صیدلو: شورای دانش آموزی یکی از ارکان مهم تصمیم‌سازی در مدرسه است

انتخابات شوراهای دانش‌آموزی همزمان با سراسر کشور در بیش از ۳ هزار آموزشگاه شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

قرچک (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران تشکیل شورای دانش‌آموزی در مدارس را دفاع از حقوق دانش‌آموزان و تمرین مسولیت‌پذیری در جامعه عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۶۳۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
صیدلو: شورای دانش آموزی یکی از ارکان مهم تصمیم‌سازی در مدرسه است

با حضور محمد صیدلو مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، محمد رضا مسیب‌زاده مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، سید مجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و دیگر مسولان استانی و منطقه‌ای بیست و دومین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی مدارس به‌ صورت متمرکز در آموزشگاه دخترانه نمونه دولتی شهید زهره‌وند شهرستان قرچک برگزار شد.

محمد صیدلو با بیان اینکه بخشی از مسئولیت مدرسه باید به شورا سپرده شود، گفت:مدرسه خانه دوم دانش‌آموزان است و خودشان باید در اداره آن مشارکت داشته باشند و شوراهای دانش‌آموزی شرایطی ایجاد می‌کند که در مدرسه تصمیمات خوبی گرفته شود.

او با اشاره به اینکه مشارکت دانش‌آموزان در امر تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی تمرینی برای دفاع از حقوق شهروندی است اظهار داشت: اعضای شورای دانش‌آموزی که توسط دانش‌آموزان انتخاب می‌شوند در راستای آن است که بتوانند مطالبات همکلاسی‌های خود را پیگیری کنند.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اینکه شورای دانش‌آموزی یکی از ارکان اصلی در مدارس است گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران برای همه ماست و باید همیشه با مشارکت خود کسانی را نتخاب کنیم که صلاحیت خدمت و پاسخگویی را دارند.

صیدلو با توصیه به این امر که باید بخشی از مسئولیت مدرسه به شورای دانش‌آموزی سپرده شود، تصریح کرد: شوراهای دانش‌آموزی طلایه داران گام دوم انقلاب هستند، نتیجه تصمیم شوراهای دانش‌آموزی در مدارس به منطقه، استان و کشور ارسال می‌شود تا از نقطه نظرات این عزیزان استفاده شود و معلمان نیز در مدارس باید از تصمیمات دانش‌آموزان استفاده کنند.

او در ادامه همکاران خود را مورد خطاب قرار داد و اظهار داشت: از همکاران عزیز می‌خواهم حضور شورای دانش‌آموزان را جدی تلقی کنند تا دانش‌آموزان در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازیها بتوانند نقش‌آفرینی کنند، زیرااگر دانش‌آموزان این احساس مشارکت را در تصمیم‌گیری‌ها در خود ببینند حتماً همراهی و همکاری بیشتری خواهند داشت.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: امیدوارم مدیران محترم فضایی را ایجاد کنند تا با کمک خود، شورای دانش‌آموزی فعالیت خوبی در مدارس داشته باشد و این خانه دوم دانش‌آموزان وضعیت مطلوب ایشان را دارا شود.

در ادامه این مراسم از اعضای شورای دانش‌آموزی سال گذشته مدرسه دخترانه نمونه دولتی شهید زهره‌وند نیز تجلیل شد و سپس با صدا در آمدن زنگ شوراها دانش‌آموزان در انتخابات شورای دانش‌آموزی شرکت کرده و رای خود را به کاندیداهای مورد نظر به صندوق آراء انداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار