45 هزار دانش آموز کاشانی در انتخابات شوراهای دانش آموزی شرکت کردند

کاشان (پانا) - رییس سازمان دانش آموزی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان، یکی از ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و شوراهای دانش آموزی فرصتی برای تمرین مسوولیت پذیری، همزیستی مسالمت آمیز،صبر و نقد مودبانه است.

کد مطلب: ۹۶۳۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
45 هزار دانش آموز کاشانی در انتخابات شوراهای دانش آموزی شرکت کردند

علی مولایی در آیین برگزاری انتخابات شورهای دانش آموزی در دبیرستان دخترانه شهدای مخملبافی کاشان اظهار کرد: شورای دانش آموزی یکی از ارکان مدرسه است و بر اساس آیین نامه اجرایی مدرسه، اعضای این شورا به عنوان نماینده دانش آموزان می توانند در جلسه های شورای معلمان و مدیران مدرسه شرکت کنند.
وی افزود: شوراهای دانش آموزی یک ظرفیت ویژه برای تقویت نشاط اجتماعی و پویایی دانش آموزان است که فعالیت اعضای آن در قالب ۱۸ انجمن طرح‌ریزی و تدوین شده تا برخی از مسوولیت‌ و برنامه‌های مدرسه با استفاده از رای و مشارکت دانش آموزان اجرایی شود.
معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان تصریح کرد: شورای دانش آموزی، به منظور مشارکت دانش آموزان در کارهای آموزشی، پرورشی، ورزشی و فوق برنامه ، ایجاد ارتباط صحیح و تعاملی بین دانش آموزان و اولیای مدرسه و ارج نهادن به شخصیت و کرامت آنان، تقویت اعتماد به نفس و خود باوری و مشارکت جویی دانش آموزان تشکیل می‌شود.
وی تاکید کرد: دانش آموزان برای ساختن فردا، باید از امروز شروع کنند. نقد منصفانه، ارائه راهکار، مطالبه گری صحیح و تعامل با یکدیگر، برای رفع مشکلات را از همین دوران مدرسه تمرین کنند و این مهارت‌ها در شورای‌دانش‌آموزی هدفمند محقق می شود.
مولایی گفت: شورای‌دانش‌آموزی، منحصر به فعالیت در مدرسه نیست بلکه تا مرحله شهرستان، استان و کشور عرصه‌ فعالیت‌ اجتماعی و همفکری گروهی برای برگزیدگان شوراهای دانش آموزی به عنوان نماینده دانش آموزان فراهم است.
کارشناس مسوول فعالیت های فوق برنامه مدیریت آموزش و پرورش کاشان اظهار کرد: از مجموع 60 هزار دانش آموز شاغل به تحصیل در مدرسه های کاشان، 45 هزار نفر در انتخابات شوراهای دانش آموزی شرکت می کنند که نزدیک به سه هزار و 500 نفر به عنوان نماینده دانش آموزان برای عضویت در این شوراها برگزیده خواهند شد.
محمدرضا معصومی اظهار کرد: در اجرای انتخابات شوراهای دانش آموزی، از بین نامزدهای صاحب صلاحیت، با توجه به جمعیت مدرسه، پنج نفر تا ۱۱ نفر به عنوان اعضای اصلی شورای دانش آموزی و دو نفر نیز بعنوان علی البدل انتخاب می شوند.
وی تصریح کرد: در ارزیابی فعالیت شوراهای دانش آموزی سال تحصیلی، دبیرستان پسرانه حضرت علی اصغر علیه السلام و دبیرستان دخترانه شاهد مس فروش به ترتیب موفق به کسب رتبه های دوم و سوم استان اصفهان شده و در همایش شوراهای برتر کشور شرکت کردند. همچنین دبیرستان پسرانه محتشمی و هنرستان دخترانه کتابچی در استان اصفهان شایسته تقدیر شدند.
بیست ودومین دوره انتخابات شورای دانش آموزی همزمان با سراسر کشور روز چهارشنبه یکم آبان ماه با حضور جمعی از مسوولان محلی در مدرسه های کاشان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار