آئین نمادین استانی گرامیداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان در ناحیه 2 ارومیه برگزار شد

ارومیه (پانا) - با حضور مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی آموزش و پرورش آئین استانی گرامیداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان در سالن امام (ع) آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۳۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد
آئین نمادین استانی گرامیداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان در ناحیه 2 ارومیه برگزار شد

محمد مجرد در این آئین با گرامیداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان، اظهارداشت: خانواده یکی از قطب های اصلی تعلیم و تربیت در سیستم آموزش و پرورش می باشد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه به نقش تاثیرگذار خانواده ها در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای دستیابی به حیات طیبه اشاره کرد و گفت: ارتباط دوسویه بین خانه و مدارسه رمز موفقیت تمامی فعالیت ها در نظام تعلیم و تربیت است.

وی به نقش و جایگاه انجمن اولیاء و مربیان در مدارس اشاره کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش در حال پوشت اندازی از حالت سنتی خود می باشد و در این راه نفش انجمن اولیاء و مربیان در دستیابی به اهداف تعیین شده بسیار مهم می باشد.

مجرد با بیان اینکه برگزاری انتخابات انجمن اولیاء و مربیان نقطه آغازین مشارکت و فعالیت مستمر خانواده ها با مدارس می باشد، افزود : در سال جاری در 255 مدرسه این مدیریت انتخابات انجمن اولیاء و مربیان به صورت همزمان برگزار شده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه ساماندهی سرویس های مدارس را از دیگر ماموریت های انجمن اولیاء و مربیان برشمرد و خاطرنشان کرد : در همین راستا سرویس های 123 مدرسه این مدیریت ساماندهی و در سامانه ثبت شده اند.

وی با بیان اینکه نباید بگزاریم مهندسی فکری دانش آموزان تحت سلطه شبکه های مجازی و ماهواری باشند، تاکید کرد: مهم ترین اقدام در این راستا بالا بردن اطلاعات و آگاهی خانواده ها و مربیان می باشد که برای این امر مجلات پیوند توسط اداره انجمن اولیاء و مربیان تهیه و توزیع می گردد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز در این مراسم گفت:اگر خانه و مدرسه به درستی در کنار هم قرار بگیرند و به موازات هم حرکت کنند قطار تربیت نیز به سهولت به مقصد می رسد.

قدرت ا... قاسمی اظهار داشت: بشر به واسطه رشد عقلانی از جنگ و دگرگونی کلی و انقلاب فاصله می گیرد و خواسته ها و آرمان های مسیر زندگی خویش را در صدد است تا از طریق تربیت به دست اورد.

وی ادامه داد: امروز تمامی فضاهای ما فضاهای شیشه ای بوده و جهان روستایی کوچک است و تربیت نیز دشوار شده است.

قاسمی با بیان اینکه شکاف بین نسلی از موارد قابل توجه در موضوع تربیت است، افزود: در گذشته فرزندان با شباهت ۸۰درصدی به پدران زندگی می کردند اما امروز فرزندان شبیه والدینشان فکر و زندگی نمی کنند.

وی با بیان اینکه رسانه و گسترش فن آوریهای نوین وامروزی تربیت را تحت تاثیر قرار داده گفت: امروز مذاق و زندگیها به گونه ای شده که همه درصدد دست یابی سریع به آرامش و آسایش و لذتها هستند و این فوری شدن دستیابی به لذتها و خواسته ها باعث شده تعمق در زندگی و دست یابی به ثبات سخت باشد.

وی اظهار داشت: امروز جامعه از معنویت فاصله دارد و دنیا خواهی افزایش یافته و از فطرت انسانی فاصله گرفتیم و با یک‌مرگ خاموش تحت عنوان استرس مواجهیم.

قاسمی افزود: امروز کمتر از داشته ها لذت برده و زیاد هزینه می کنیم و همه اینها بیانگر‌ مواجه بودنمان با مشکلات بسیار است.

وی ادامه داد: همدلی بین خانه و مدرسه راهگشای مشکلات می باشد و هم کلامی با فرزندان و حضور در مدرسه و اعتماد به مدرسه موجب دلگرمی مسوولان می شود و نگهداشتن حرمت و احترام از دیگر موضوعات مهم در این زمینه است که باید همواره به دیده اعتماد به متولیان مدرسه نگریسته شود.

گفتنی است آئین استانی گرامیداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان به همت دبیرستان شهید آهنگری آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه در سالن امام (ع) این مدیریت برگزار و در پایان این مراسم از نمایندگان انجمن اولیاء و مربیان آموزشگاه شهید آهنگری تقدیر و تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار