معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش اسلامشهرتاکید کرد:ضرورت تبیین نقش ارگانها و ادرات در مقابله با آسیبهای اجتماعی

اسلامشهر(پانا) - جلسه دفتر مراقبت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی با حضور معاون پرورشی و تربیت بدنی،مراقبین بهداشت،سفیران سلامت و مدیران آموزش و پرورش اسلامشهر در سالن فجر منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۳۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش اسلامشهرتاکید کرد:ضرورت تبیین نقش ارگانها و ادرات در مقابله با آسیبهای اجتماعی

در این نشست ابوالفضل اخوان معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش اسلامشهر در سخنانی اظهار داشت: بحث آسیبهای اجتماعی در جامعه بسیار مهم میباشد و وزارت کشور هم معاونتهایی را در این جهت راه اندازی کرده است.

او در ادامه افزود: بر خلاف نظرات همگان در جامعه آسیبهای اجتماعی مختص دانش آموزان نیست و نسل جوان را در برمیگیرد،زیرا دانش آموز از بیست و چهار ساعت وقت خودش پنج ساعت را در مدرسه حضور دارد و آن هم به کلاس درس و کتاب محدود میشود،کتابهایی که با انتقاد ما به بحث آسیبهای اجتماعی ورود پیدا نکردند.

او بیان داشت: آموزگار ما فقط وقت برای رسیدگی به درس دانش آموزان را دارد و خانواده‌های ماهم به مدرسه نگاه آموزش و نمره بالا دادن دارند وبه حواشی و مواردی از جمله ناهنجاریها،اعتیاد،بزهکاری و نقش شبکه‌های اجتماعی کمتر توجه میکنند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش اسلامشهرتصریح کرد: ما درسطح شهرستان اسلامشهر، اقدامات پیشگیرانه در راستای کمک به کاستن آسیبهای اجتماعی انجام دادیم که از آن جمله،میتوان به تفاهم نامه شفاهی با دادگستری شهرستان و مطالعه پرونده‌ها و همکاری با اداره بهزیستی،شبکه بهداشت و هلال احمر داشته و اعتقاد داریم تشکیل گروه‌های ابتکاری در مدارس موجبات جذب جوانان خواهد شد و میتوان مشکلات دانش آموزان منزوی و دارای مشکلات خاص را حل کرد.

اخوان تاکید کرد:در تمامی جلسات شهرستان و در بحث آسیبهای اجتماعی نگاه فقط به سوی آموزش و پرورش است ،اما سهم سایر ادارات و ارگانهای مربوطه که سهم بیشتری از امکانات و موارد مالی را در اختیار دارند در کجا نمایان میشود.

این مقام مسئول اذعان داشت :ارتباط خانواده و مدارس و حتی رابطه پدر و فرزند به دلیل مشکلات شغلی و زندگی کمرنگ شده و در جلسات مدارس بیشتر اوقات مادران حضور دارند و بدانیم پدر و مادر فقط مسئول خوراک و پوشاک فرزند خود نیست .

او گفت: در زمینه مسائل دینی پدر و مادر الگو باشند ودر راستای برخورد با تکنولوژی جدید ما مخالفت نداریم ولی نظارت برحضور جوانان در فضای مجازی بسیار مهم است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش اسلامشهراز برگزاری نمایشگاه مواد مخدر با همکاری نیروی انتظامی،دادگستری و فرمانداری در آبان 98 همراه با دوره‌های آموزشی مربیان و اولیا با انواع مواد مخدر خبر داد.

/خبرنگار: ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار