عملیاتی شدن 48 برنامه برگرفته از سند تحول بنیادین در حوزه آموزش ابتدایی در سال تحصیلی 99-98

مشهد(پانا)- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی در گردهمایی کارشناس مسئولان و کارشناسان حوزه آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان از عملیاتی شدن 48 برنامه برگرفته از سند تحول بنیادین در حوزه آموزش ابتدایی در سال تحصیلی 99-98 خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۳۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد
عملیاتی شدن 48 برنامه برگرفته از سند تحول بنیادین در حوزه آموزش ابتدایی در سال تحصیلی 99-98

ابوالحسن حقیقی معاون آموزش ابتدایی این اداره کل در این گردهمایی گفت: تحول و توسعه در برنامه های گوناگون بر دو محور کارآیی و اثربخشی استوار شده است، کارآیی انجام کارهای صحیح و اثربخشی تعیین اهداف متناسب با توسعه می باشد و عملکرد هر مجموعه ای براساس این دو شاخص سنجیده می شود و در واقع این دو مهم مقدمه ای بر آغاز توسعه است که در این بین کارآیی موتور حرکت و اثربخشی جهت حرکت می باشد و در دستگاه تعلیم و تربیت ما باید در جهت تحقق اهداف سند تحول بنیادین حرکت کنیم و هرچقدر راهکارهای این سند بالادستی را اجرا کنیم نشان از اثربخشی بالای ماست.

وی افزود: دهه ها پیش مفهوم و گستره عملکرد به دو واژه کارآیی و اثربخشی تغییر ساخت، سپس شاخص بهره وری به دو محور قبلی اضافه شد. در ادامه انعطاف پذیری و سپس خلاقیت و در نهایت بهبود مستمر به شاخص های قبلی اضافه گردید و اگر بخواهند عملکرد و بازده فرد یا دستگاهی را بسنجند از این شش پارامتر استفاده می کنند و این شاخصه ها امروز عوامل تعیین کننده یک عمکرد موفق خواهد بود و اگر فرد این شش عامل را در خود تقویت کند قطعا دارای عملکرد موفقی خواهد بود.

حقیقی تصریح کرد: مدیران کشور ژاپن در دهه های گذشته چهار عامل تصمیم گیری جمعی، اشتغال در طول زندگی، آموزش و تمرین مداوم و مدیریت پدرانه را رمز موفقیت یک مدیر خوب می دانند اما باید یادآوری کنیم که امام علی (ع) که نمونه و الگوی یک رهبر شایسته و مدیر توانمند جامعه اسلامی است قرن ها پیش به این نتیجه رسیده اند و بهره جویی از فرصت ها، دوراندیشی، میل به پیشرفت مستمر، همراهی و استفاده از افراد آزموده و در نهایت مدیریت و رهبری پدرانه را عوامل موفقیت مدیران برشمرده اند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: سند تحول بنیادین برای مدیران آموزشی دو رویکرد نقدپذیری و مشارکت پذیری را مطرح می کند که در موفقیت آن ها بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی گفت: در سال تحصیلی جدید ۴۸ برنامه در بخش های مختلف حوزه معاونت آموزش ابتدایی برگرفته از سند تحول بنیادین و در طول برنامه ششم توسعه عملیاتی خواهد شد و ما زمانی می توانیم برنامه های فوق را به خوبی اجرا کنیم که مدیران مدارس در آن ها نقش داشته باشند و حتما باید زمینه مشارکت آن ها را فراهم نماییم.

حقیقی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری هیچ بخشنامه ای خارج از برنامه تدبیر به مدارس ارسال نخواهد شد و هم افزایی، وحدت رویه و ارتقاء کیفیت آموزشی از مهمترین ویژگی های برگزاری این نوع جلسات می باشد که در نهایت باید به ارتقاء کیفیت رفتار دانش آموزان منجر شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان در مورد مسائلی همچون طرح تعلیم، اهتمام در ثبت نام پیش دبستانی ها، جشنواره جابر، جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل و پوشش تحصیلی، راهبران آموزشی و ثبت تجارب برتر مدیران مطالبی را ایراد نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار