مراسم نمادین گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان

یزد (پانا) - مراسم نمادین گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان با شعار " مشارکت در مدارس حق والدین است " در پژوهشگاه آیت الله خاتمی برگزارشد .

کد مطلب: ۹۶۳۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد
مراسم نمادین گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد در این مراسم با تبریک هفته پیوند اولیاء و مربیان اظهار داشت: انجمن های اولیا و مربیان نقش اتاق فکر را برای مدارس ایفا می کنند.
" اکرم فداکار" تاکید کرد : خروجی این اتاق فکر و بهترین و موثرترین اقدامات انجمن های مدارس باید در اختیار دیگر مدارس قرار گرفته و به اشتراک گذاشته شود تا مطالبه خانواده ها نیز از آموزش و پرورش فقط آموزش صرف نباشد و پرورش و تربیت دانش آموزان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه مدرسه به عنوان خانه دوم دانش آموزان است گفت : وقتی یک رفتار نتیجه میدهد که ارزش ها در هر دو خانه به یک شکل تعریف شود نه اینکه در مدرسه ارزش ها آموزش داده شود ولی در خانه رعایت نشود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز درسخنانی با تبریک هفته پیوند انجمن اولیا ومربیان از نقش آفرینی و مشارکت همه جانبه اولیا در مدارس قدردانی کرد.
"عباسعلی دانافر " مشارکت همه جانبه اولیا در مدارس را از ویژگی های انجمن اولیا و مربیان برتر خواند و افزود : مهمترین رسالت نهادهای تربیتی جامعه پذیر کردن بچه هاست که بدون همراهی والدین و مدرسه امکان پذیر نمی باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مشارکت و همدلی دو نهاد مقدس خانواده و مدرسه را در تربیت فرزندان موثربیان کرد و گفت : فرزندان مهم ترین سرمایه های خانواده ها و جامعه هستند و رسالت نهاد های تربیتی نیز جامعه پذیر کردن دانش آموزان و آماده کردن آنها برای زندگی است.
دانافر مهم ترین وظیفه آموزش و پرورش را اجرای سند تحول بنیادین بیان کرد و گفت : تحقق سند تحول بنیادین بدون پیوند خانواده و مدرسه امکان پذیر نیست .
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفتمان سازی در آموزش و پرورش را از طریق انجمن اولیاء و مربیان موثر دانست و گفت : مطالبه خانواده ها و توقع والدین از آموزش و پرورش باید عوض شود و نگرش آنها از آموزش صرف به سمت رشد ابعاد دیگرتربیت که در ساحت های 6 گانه سند تحول بنیادین بیان شده حرکت کند .
وی همچنین به معضلات فضای مجازی و ایجاد فاصله ای که از این طریق بین والدین و فرزندان ایجاد شده است اشاره کرد و گفت : فرصت ارتباط چهره به چهره را در تربیت فرزندان از دست ندهیم زیرا فرزندان بزرگترین سرمایه های یک خانواده محسوب می شوند.
در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از انجمن های اولیا و مربیان برترکشوری و استانی نواحی یک و دو یزد تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار