تأکید بر رفتارهای دینی در تئاتر اجتماعی "مرشد عباس"

اصفهان (پانا) - تئاتر "مرشد عباس" تا سوم آبان ماه هر شب از ساعت 19 در تماشاخانه اصفهان مجموعه فرهنگی هنری فرشچیان به روی صحنه می رود.

کد مطلب: ۹۶۳۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
تأکید بر رفتارهای دینی در تئاتر اجتماعی "مرشد عباس"

در تئاتر چیزی که بیشتر از مفهوم اهمیت دارد کیفیت است وقتی تئاتر با کیفیتی به مخاطب ارایه شود قطعا مفهوم خود را می‌رساند و تئاترهایی که یک نقصان اجتماعی را با تاکید بر رفتار های دینی به روی صحنه می برند بهتر با مردم ارتباط برقرار می کنند.
کارگردان تئاتر مرشد عباس گفت: این تئاتر از سوی دفتر تخصصی تئاتر وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان از 21 مهرماه به روی صحنه رفته و تا سوم آبان ماه هر شب از ساعت 19 در تماشاخانه اصفهان مجموعه فرهنگی هنری فرشچیان اجرا می شود.
محمدرضا بزرگ زاد که نویسندگی، طراحی و کارگردانی این اثر را به عهده دارد، افزود: تئاتر "مرشد عباس" با حضور 15 بازیگر از سه نسل تئاتر اصفهان به روی صحنه می رود.
وی اظهار کرد: "مرشد عباس" نمایشی اجتماعی است که با نقد رفتارهای متداول شهروندی و به نمایش گذاشتن عواقب این رفتار، رویدادی ناشی از عدم وفای به عهد در امر خرید و فروش یک آپارتمان مسکونی را به عنوان سر رشته روابط علت و معلولی رویدادهای درام بر می گزیند و شخصیت های نمایش از طریق نوع واکنش به این عهد شکنی معرفی می شوند.
کارگردان این تئاتر با بیان اینکه این تئاتر دو قصه موازی را روایت می‌کند، تصریح کرد: نویسنده از طریق روایت این قصه تلاش می کند توجه مخاطب را به حوزه رفتارگرایی دینی از طریق برجسته کردن فضایل اخلاقی از جمله وفای به عهد در شخصیت حضرت ابوالفضل العباس و از طریق پیشبرد موازی قصه نمایش با تعزیه معروف به پشت خیمه که در آن حضرت ابوالفضل پیشنهاد شمر ابن ذی الجوشن را برای دست شستن از بیعت امام رد می کند، رفتار ناب دینی را با رفتار اجتماعی معاصر مقایسه کند.
بزرگ زاد گفت: تئاتر باید با همه اقشار جامعه ارتباط برقرار کند و قصه های آشنا و روزمره شان را به تصویر بکشد تا مردم انعکاسی از زندگی عادی خود را در آن ببینند و درس بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار