400 هکتار مزارع گندم یزد به آبیاری نواری تجهیز شد

یزد (پانا) - مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به آغاز کشت گندم پاییزه در سال زراعی ۹۹- ۹۸ گفت: افزون بر ۴۰۰ هکتار اراضی استان به آبیاری تیپ ( نواری ) تجهیز شده است.

کد مطلب: ۹۶۳۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
400 هکتار مزارع گندم یزد به آبیاری نواری تجهیز شد

محمدعلی حاتمی‌زاده در بازدید از روند کاشت گندم مکانیزه در ابرکوه به خبرنگار ایرنا افزود: این شیوه آبیاری بیشتر در بخش زراعی انجام می‌شود و سه سال اخیر در مزارع گندم اجرا شده است.

وی اظهار کرد: این نوع آبیاری در بخش زراعی به خصوص در کاشت گندم و جو با توجه به تداوم ۲ دهه خشکسالی ،کم‌آبی و افت سطح آب‌های زیرزمینی منطقه تاثیر بسیار زیادی در روند افزایش میزان بهره‌وری آب دارد.

حاتمی‌زاده ادامه داد: در سال زراعی جاری با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ، ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی استان به کشت گندم اختصاص یافت و کاشت این محصول راهبردی تا اوایل آذرماه ادامه دارد .

مدیر زراعت استان با تاکید بر اینکه ۹۷ درصد مزارع گندم استان به صورت مکانیزه کشت می‌شود، اضافه کرد: در اجرای طرح کاشت گندم پاییزه چهار هزار و ۵۰۰ تن انواع کودشیمیایی و ۶۷۰ تن بذر گندم گواهی‌شده برای کشت تأمین و آماده توزیع بین گندمکاران است.

این مسئول ، ارقام بذر گندم گواهی‌شده را سیوند، سیروان ، سیستان ، پیشتاز ، نارین و بهاران ذکر کرد.

حاتم‌زاده یادآور شد: شهرستان خاتم با پنج هزار و ۷۰۰ هکتار و شهرستان ابرکوه با سه هزار و ۲۹۰ هکتار بیشترین سطح زیر کاشت گندم استان را به خود اختصاص داده‌اند.

از ۱۱۴ هزار هکتار اراضی زیرکشت استان، ۳۳ هزار هکتار زراعی و بقیه به کشت محصول باغی اختصاص دارد.

اراضی قابل کشاورزی استان ۱۷۰ هزار هکتار است که به علت کم آبی و تداوم ۲ دهه پدیده خشکسالی ۱۱۴ هزار هکتار آن به کشت محصول کشاورزی اختصاص دارد.

تعداد بهره برداران بخش کشاورزی یزد حدود ۷۰ هزار نفر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار