برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی در 5 هزار و 880 مدرسه در فارس

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس از برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی در 5 هزار و 880 مدرسه و با حضور نزدیک به 557 هزار دانش‌آموز این استان در سه دوره تحصیلی خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۲۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی در 5 هزار و 880 مدرسه در فارس

علی عسکر نجفی در حاشیه برگزاری بیست و دومین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی مدارس فارس، افزود: فلسفه وجودی شورای دانش‌آموزی آن است تا دانش آموزان از سنین پایین مشارکت را فراگرفته و در موضوعات اجتماعی داوطلب شده و بیاموزند که سرنوشتشان را خود به دست‌گیرند.

او ادامه داد: نزدیک به 5 هزار و 880 مدرسه در این انتخابات شرکت می‌کنند و به همین تعداد نیز شورای دانش‌آموزی خواهیم داشت .

وی بابیان اینکه، این انتخابات در دوره ابتدایی از پایه سوم تا ششم و در سایر مقاطع نیز در بین همه دانش آموزان برگزار می‌گردد، گفت: در این انتخابات نزدیک به 557 هزار دانش‌آموز در فارس دارای شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد 313 هزار نفر دختر و بقیه پسر هستند .

نجفی افزود : درمجموع 137 هزار و 358 دانش‌آموز دختر و پسر کاندیدای انتخابات هستند که از این تعداد 43 هزار و 750 نفر به‌عنوان اعضای شورای دانش‌آموزی مدارس استان فارس انتخاب خواهند شد که از این تعداد نیز منتخبین نواحی، شهرستان‌ها و مناطق با حضور در انتخابات استانی این شورا، به‌عنوان نمایندگان فارس در انتخابات مجلس دانش‌آموزی کشور شرکت خواهند کرد.

شعار امسال انتخابات شورای دانش آموزی «شوراهای دانش آموزی، طلایه داران گام دوم انقلاب» تعیین شده است تا با استفاده از رهنمودهای رهبر معظّم انقلاب (مدظله العالی) این نوجوانان و جوانان در چله دوم انقلاب هر چه با شکوهتر در صحنه‌های اجتماعی ظهور و بروز داشته باشند.

امسال برای ایجاد تحرک و پویای در بین دانش آموزان، سازماندهی جدیدی شکل گرفته، و ۱۸ انجمن طرح‌ریزی و محتوایی جهت فعالیت‌های این انجمن‌ها تدوین شده است و بنا است در چارچوب این ۱۸ انجمن مسئولیت‌ها و فوق برنامه‌هایی زیادی بر عهده شورای دانش آموزی واگذار شود. ازجمله؛ یادواره شهدای دانش آموز با نام لاله‌های روشن، حمایت از کالای ایرانی، زندگی به سبک روح الله(آیینه زمان) تدوین بیانیه گام دوم انقلاب و فعال شدن انجمن‌های ۱۸ گانه در قالب طرح‌ های جدید.

ترکیب اعضای شوراهای دانش آموزی در مدارس ابتدایی (سه پایه اول) بر حسب تعداد دانش آموز پایه سوم است، به طوریکه براین اساس در مدارس دارای 100 نفر دانش آموز پنج نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل، از 101 نفر تا 150 نفر هفت نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل و از 151 نفر به بالا 9 نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل انتخاب می شوند.

ترکیب اعضای شورای دانش آموزی در دوره های متوسطه اول و دوم نیز بر حسب تعداد کل دانش‌آموزان آن واحد آموزشی است و در مدارس تا 250 نفر دانش آموز پنج نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل انتخاب می شود.

همچنین در مدارس دارای از 250 نفر تا 350 نفر دانش آموز هفت نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل، از 350 نفر تا 550 نفر 9 نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل و از 550 نفر به بالا نیز 11 نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل انتخاب خواهند شد.

ترکیب اعضا در مدارس شش پایه ابتدایی بر حسب تعداد دانش آموزان پایه سوم تا ششم خواهد بود و دانش آموزان پایه سوم ابتدایی و بالاتر می توانند علاوه بر نامزد شدن عضویت در شورای مدرسه در رای گیری هم شرکت کنند.

انتخابات شوراهای دانش آموزی هر سال در راستای آماده سازی دانش آموزان برای مشارکت در آینده سیاسی کشور و تقویت حس مسئولیت پذیری در سطح مدارس برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار