نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز؛

کتاب به نوعی همزاد بشر است

تبریز(پانا) - حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم در آیین گشایش هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریزگفت:انسان و کتاب از گذشته تا کنون همپای هم پیشرفت کرده و بر یکدیگر اثر بخشیده اند و انحطاط یکی با زوال آن یکی و رشد یکی با ترقی آن یکی همراه بوده است.

کد مطلب: ۹۶۲۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد
کتاب به نوعی همزاد بشر است

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم در آیین گشایش هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز افزود: کتاب نقش اساسی در تمدن‌های بشری داشته و بین پیشرفت و تمدن بشری با کتاب و کتابخانه یک رابطه مستقیم و تاثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخانه در جوامع گذشته، گفت: کتابخانه‌ها در تمامی قرون گذشته جزئی از بافت اجتماعی و فرهنگی هر جامعه بودند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه کتاب جزئی از تاریخ تمدن بشر بوده و گویای تفکرات اجتماعی در دوره‌های گوناگون است، گفت: موضوع کتاب و کتابت در رشد حیات بشری تاثیر داشته و روح در پرتو آن روشن می‌شود.

حجت الاسلام آل هاشم، ادامه داد: میراث فرهنگی و تمدن بشری همیشه مملو از کتاب‌های بزرگانی است که افتخار جامعه بشری و روشن‌بخش آن بوده اند و اولیای الهی نیز همواره بندگان خدا را از طریق کلام الهی به سوی روشنی رهنمون کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار