استفاده‌ نادرست از ابزارهای جدید، اخلاق انسان‌ها مورد آسیب قرار داده است

کاشان (پانا) - یک کارشناس مذهبی گفت: اگرچه اختراعها و نوآوری‌های بشری با انگیزه رفاه و تحکیم ارزش‌های انسانی ایجاد شده ‌است، اما استفاده‌های نادرست از ابزارهای جدید، جسم و روان و اخلاق انسان‌ها مورد آسیب قرار داده و گاه، فرهنگ، و اعتقاد و رفتارهای اجتماعی را دگرگون کرده‌است.

کد مطلب: ۹۶۲۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
استفاده‌ نادرست از ابزارهای جدید، اخلاق انسان‌ها مورد آسیب قرار داده است

عبدالکریم عمرانی در دبیرستان شهدای صنایع کرک نوش آباد اظهار کرد: استقبال و توجه نسل جوان به فضای مجازی باید شیوه استفاده درست از آن را به دانش آموزان بیاموزیم و نسبت به خطرهای ناشی از آن آگاه کنیم.
وی افزود: پدرها و مادرها در تربیت بچه ها نباید سهل انگاری کنند و با توجه به گسترش فناوری های ارتباطات و اطلاعات و گسترش شبکه های اجتماعی نسبت به نظارت بر فرزندان بی توجه باشند.
وی با اشاره به اهمیت نقش مادر در تربیت فرزندان تصریح کرد: تربیت دینی به این معنی نیست که بچه ها را به اجبار نمازخوان کنیم اما درعین حالی نباید به حال خود رهایشان کنیم و بر رفتار آنها نظارتی نداشته باشیم. مادرها باید نزدیکترین دوست فرزندان باشند.
وی با اشاره به زندگی ائمه معصوم و بزرگان دین گفت: نقش تربیتی یک مادر، شجاعان کربلا را پرورش می دهد و ام البنین پسری مثل حضرت عباس را تربیت می کند که بعد از گذشت قرنها هنوز در زمین و عرش میدرخشد اما سهل انگاری در تربیت، عاقبت شمر را رقم می زند.
این کارشناس مذهبی گفت: مادران باید به گونه ای با فرزندان خود رفتار کنند که آنها با تمام وجود باور کنند که هیچکس دلسوزتر از مادر نیست و علم و آگاهی می تواند باعث رشد روحی همراه پرورش معنوی شود.
وی تصریح کرد: قبل از این که فرزندان را با عقاید مذهبی پرورش دهیم باید به آن چیزی که اعتقاد داریم، عمل کنیم و به گونه‌ای مرتب با آنها گفت وگو کنیم تا از رفتار و کردار ما این شیوه رفتاری را بیاموزند و نسبت به اعمال فرزندان بی‌توجه نباشیم تا متوجه شوند که شما آنان را زیر نظر و حمایت خود دارید.
عمرانی گفت: عمل به آموزه های دینی توسط والدین، مفیدترین راهکار برای تقویت هوش معنوی و تربیت اخلاقی فرزندان است و سبب می‌شود که آنها سنجیده‌تر و هوشمندانه‌ به فهم آموزه های مذهبی و معنوی مشغول شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار