در گفت‌وگو با پانا

جبار قوچان‌نژاد: کولاکوویچ آورده‌ای برای والیبال ایران نداشت اما فعلاً زمان خوبی برای تغییر سرمربی نیست

تهران (پانا) - کارشناس والیبال ایران با انتقاد از عملکرد سرمربی تیم ملی در جام جهانی 2019، معتقد است این سرمربی صربستانی نتوانسته از نظر فنی آورده‌ای برای والیبال ایران داشته باشد اما با همه این شرایط فعلاً زمان خوبی برای تغییر سرمربی تیم ملی نیست.

کد مطلب: ۹۶۲۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
جبار قوچان‌نژاد: کولاکوویچ آورده‌ای برای والیبال ایران نداشت اما فعلاً زمان خوبی برای تغییر سرمربی نیست

فرهاد فخرآبادی/ جبار قوچان‌نژاد در گفت‌وگو با پانا درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران در جام جهانی 2019 ژاپن گفت: « عملکرد تیم ملی والیبال در این رقابت‌ها را باید در از دو بُعد بررسی کرد، یکی از نظر بازیکنان و دیگری سرمربی تیم ملی. من اعتقاد دارم در بخش اول ما خوب کار کردیم، هم بازیکنان باتجربه و هم جوانان ما از دل و جان مایه گذاشتند. اما از نظر عملکرد سرمربی به نظرم کولاکوویچ خوب کار نکرد. والیبال ایران تاکنون تا به این اندازه بازیکنان جوان و با انگیزه که جایگزین باتجربه‌ها شوند نداشت و کولاکوویچ از این ظرفیت در جام جهانی به خوبی استفاده نکرد. »

وی ادامه داد: «رقابت‌های قهرمانی آسیا و جام جهانی فرصت خیلی خوبی بود که بازیکنان جوان به میدان فرستاده شوند. این کار باعث می‌شد بازیکنان اصلی تیم ملی فرصت ریکاوری داشته باشند و از طرفی دیگر جوانان برای آینده مهیا می‌شدند. خستگی بازیکنان باتجربه، بازیکنان جوان را هم دچار کمبود اعتماد به نفس کرد، از طرفی مصدومیت‌های نهفته بازیکنان هم فرصت رشد مجدد پیدا کرد و هرکجا که از بازیکنان جوان استفاده می‌شد بالاجبار بود.‌ البته آنها خودشان را به خوبی نشان دادند.»

سرمربی فصل گذشته تیم والیبال شهرداری مشهد درباره زمزمه تغییر سرمربی برای تیم ملی والیبال ایران اظهار کرد: « قطعاً الآن فرصت مناسبی برای این کار نیست بالاخره تیم ملی دو ماه دیگر باید در مسابقات انتخابی المپیک به میدان برود و این تغییر بزرگ ممکن است شالوده تیم را به هم بزند اما واقعیت امر این است که کولاکوویچ از نظر فنی چیزی به والیبال ایران اضافه نکرد و هنوز در سرویس‌های قدرتی و پرشی کار چندانی صورت نگرفته است. این‌ چالش‌های فنی و روحی به تیم ملی ضربه زد. همان‌طور که دیدید پس از پایان جام جهانی هم ایگور راهی کشورش شد بدون اینکه پاسخگوی نتایجش باشد.»

وی ادامه داد: «از نظر فنی کولاکوویچ آورده‌ای برای والیبال ایران نداشت، اما قطعاً فسخ قرارداد او هم به ضرر والیبال خواهد بود چرا که ما از مفاد قرارداد او بی اطلاع هستیم و اگر هم بخواهیم قراردادش را فسخ کنیم باید خسارت‌ سنگینی پرداخت کنیم. در ورزش ایران همیشه قراردادها به سود مربیان خارجی بسته می‌شود و در نهایت ورزش مربوطه متضرر خواهد شد.»

کارشناس والیبال ایران در پایان درباره عدم حضور رئیس در فدراسیون والیبال و اداره این فدراسیون طی ماه‌های گذشته با سرپرست گفت: «بدون شک نبود رئیس به والیبال ایران ضربه زده و فتاحی هم به عنوان سرپرست فدراسیون نمی‌تواند درباره موضوعات مهم به صورت مستقیم تصمیم بگیرد. شاید اگر فدراسیون والیبال طی ماه‌های اخیر رئیس داشت الآن فکری به حال نیمکت تیم ملی می‌کرد یا از ایگور پاسخ می‌خواست و یا اینکه با گزینه‌های دیگر رایزنی می‌کرد. به هر حال این شرایط به سود والیبال ایران نیست و دیر یا زود والیبال از این نابسامانی‌ها ضربه می‌خورد و آن وقت دیگر کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار