نشست بررسی مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان تفت

تفت(پانا)_ نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان گفت: با توجه به تعدد و پراکندگی روستاها در این شهرستان، مردم نیازمند دریافت اقدامات درمانی کم‌هزینه هستند و لازم است مسئولان در این راستا برای برطرف نمودن مشکلات و تجهیز مراکز درمانی این شهرستان را داشته باشند.

کد مطلب: ۹۶۲۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد
نشست بررسی مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان تفت

نشست بررسی مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان تفت با حضور نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، بخشداران و مسئولان بهداشت و درمان این شهرستان در محل دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار شد.
"کمال دهقانی فیروزآبادی" در ادامه افزود: با توجه به محور توسعه شهرستان تفت که بر روی صنعت گردشگری متمرکزشده و با توجه به نزدیکی شهرستان تفت به مرکز استان می‌توان با تجهیز مراکز درمانی این شهرستان به رونق گردشگری سلامت کمک شایانی نمود.
"علیرضا نوکار" در ادامه این نشست اظهار داشت: با توجه به نزدیکی بیمارستان شهید بهشتی تفت به مرکز استان لازم است دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تأمین کادر درمانی و پزشکان متخصص در این بیمارستان اقدام نمایند تا علاوه بر برخورداری مردم شهرستان تفت از خدمات درمانی این بیمارستان، ظرفیت‌های خالی آن برای بخشی از بیماران مرکز استان تحت پوشش قرار گیرد.
فرماندار شهرستان تفت ادامه داد: تجهیزات و امکانات خوبی در بیمارستان شهید بهشتی وجود دارد اما به دلیل عدم وجود متخصص موردنیاز، بخشی از این امکانات بی‌استفاده مانده که با تأمین پزشک متخصص موردنیاز این بیمارستان سطح خدمات درمانی و بهداشتی در شهرستان ارتقا خواهد یافت.
وی تصریح نمود: با توجه به شرایط جغرافیایی ویژه شهرستان تفت ازجمله تعدد و پراکندگی روستاهای آن، ضروری است مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان با در نظر گرفتن این موارد اقدامات لازم برای تجهیز مراکز درمانی روستایی و تأمین نیروی موردنیاز را در دستور کار قرار دهند.
"محمدرضا میر جلیلی" رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد نسبت به پیگیری موارد مطرح‌شده در این جلسه قول مساعد داد و بیان داشت: در سفر چند روز آینده معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأمین نیروی انسانی متخصص مراکز درمانی شهرستان تفت پیگیری و مجوزهای لازم اخذ خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: پروژه‌های عمرانی زیادی در حوزه بهداشت و درمان در شهرستان تفت در حال اجرا و یا نیمه‌تمام است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تعهدات مالی خود عمل کرده و نیاز به پیگیری برای تخصیص اعتبار از طریق اعتبارات عمرانی استان برای تکمیل و بهره‌برداری از آن‌ها است.
در ادامه این نشست بخشداران نیر و گاریزات کهدوئیه شهرستان به بیان مشکلات روستاهای بخش خود ازجمله تأمین نیروی انسانی برای مراکز جامع سلامت و خانه بهداشت، تکمیل پروژه‌های درمانی، ترمیم و مرمت خانه بهداشت‌های فرسوده، حضور پزشک متخصص به‌صورت دوره‌ای در مراکز روستایی و تجهیز مراکز درمانی به دستگاه‌های موردنیاز پرداختند و پیگیری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان برای رفع آن را خواستار شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار