فردا آخرین مهلت استفاده از طرح بخشودگی جرایم مالیاتی

ارومیه (پانا) - مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بخشودگی جرایم مالیاتی در انتظار مودیان خوش‌حساب پرداخت‌کننده بدهی‌های قطعی‌شده است، گفت: فردا /سه شنبه/ آخرین مهلت استفاده از این بخشودگی است و تمهیدات ویژه‌ای برای کاهش مشکلات مودیان علاقه‌مند اندیشیده شده است.

کد مطلب: ۹۶۲۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
فردا آخرین مهلت استفاده از طرح بخشودگی جرایم مالیاتی

حسن کوماسی افزود: برای ارائه خدمت به مودیان علاقه مند، ادارات امور مالیاتی استان طی امروز و فردا، به صورت یکسره تا ساعت هفت عصر پذیرای مودیان خواهند بود.

وی اضافه کرد: در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده، بخشودگی برای مؤدیان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری و پروانه کسب تولیدی از مراجع ذیربط در آبان سال جاری، معادل ۹۸ درصد جرایم قابل بخشش و برای سایر مودیان ۹۶درصد جرایم قابل بخشش خواهد بود.

وی بیان کرد: درصدهای بخشودگی برای مودیان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری و پروانه کسب تولیدی از مراجع ذیربط که بعد از آبان ماه نسبت به پرداخت بدهی اقدام کنند درصد بخشودگی به تدریج کمتر شده، به این شکل که برای هر ماه تاخیر ۲ درصد برای واحدهای تولیدی و چهار درصد برای سایر شرکت ها جریمه مطالبه می شود.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با اعلام اینکه میزان بخشودگی جرایم براساس تاریخ پرداخت مانده بدهی قطعی شده هر یک از سنوات است، اظهار کرد: برای بخشودگی جرایم در اجرای این بخشنامه، مودیان باید درخواست بخشودگی جرایم را به اداره امور مالیاتی استان تسلیم کنند تا در اجرای این بخشنامه مورد بخشودگی قرار گیرد.

کوماسی با اعلام اینکه مودیان مالیاتی می توانند برای هر یک از سنوات با پرداخت بدهی مالیاتی آن سال، از مفاد این بخشنامه بهره مند شوند، ادامه داد: مودیانی که قبل از ابلاغ این بخشنامه نسبت به پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده خود اقدام کرده‌اند، می توانند درخواست بخشودگی جرایم خود را تا ۲۰ اسفند سال جاری به ادارات امور مالیاتی تسلیم و مورد بخشودگی قرار گیرد.

سالانه حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال درآمد در آذربایجان غربی وصول می شود که بیش از ۹۰ درصد آن درآمد مالیاتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار