راضیه حسینی

13 ساعت و 22 دقیقه استراحت برای 2 ساعت و ۴۸دقیقه‌ کار خسته‌کننده

ما ایرانی‌ها استعدادهای بسیار ویژه‌ای داریم. فکر کنید کل کشور را در دوساعت و چهل و هشت دقیقه می‌چرخانیم. این میانگین را مرکز آمار به دست آورده است.

کد مطلب: ۹۶۲۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد
13 ساعت و 22 دقیقه استراحت برای  2 ساعت و ۴۸دقیقه‌  کار خسته‌کننده

عمراً کشورهای دیگر، مخصوصاً از آن مدل‌های توسعه‌یافته‌اش بتوانند چنین کاری کنند. اگر سراغ مدل ایرانی بخواهند بروند حتماً یک جای کار را حسابی خراب می‌کنند و بعد رئیس اداره یا مسئول کارخانه مجبور به عذرخواهی می‌شود. حتا گاهی کار آن‌قدر بیخ پیدا می‌کند که بعضی‌ها استعفا هم می‌دهند.
ولی ما با همین دوساعت و چهل و هشت دقیقه دو تا غول بزرگ خودروسازی راه انداخته‌ایم که با قدرت مشغول به کار هستند. کیفیت خودروهای ما خودش نشان‌دهنده تلاش و کوشش دوساعته خودروسازان محترم است.
البته گاهی به خاطر ضیق وقت و تمام شدن این دوساعت واندی بعضی از تصمیمات کمی عجله‌ای گرفته می‌شود. مثل بردن آب دریای خزر به سمنان. این تصمیم فقط نیاز به یک ربع زمان بیشتر داشت، تا برخی از دوستان متوجه شوند که باید راه دیگری را پیدا کنند و بی‌خیال این دریاچه بیچاره شوند. البته اگر بخواهیم با همین شیوه پیش برویم و هر روز به اندازه دوساعت وچهل و هشت دقیقه این پروژه را پیش ببریم. احتمالاً بعد از گذشت چهار، پنج سال اندازه دو،سه تا ملاقه آب به سمنان رسیده که آن هم تبخیر می‌شود و می‌رود.
به نظرم جای هیچ نگرانی نیست. می‌تواینم با خیالی آسوده برویم کنار دریای خزر و از سیزده ساعت و بیست و دو دقیقه استراحت‌مان استفاده کنیم و خیال‌مان راحت باشد که قرار نیست هیچ اتفاقی بیفتد.
این روزها بیشتر کشورهای توسعه‌یافته جهان هم به دنبال کم کردن ساعات کاری خود هستند. آنها بعد از گذشت سال‌ها تازه دارند همان کاری را می‌کنند که ما مدت‌هاست در ادارات انجام‌اش می‌دهیم. البته بین ساعات کاری آنها و ما کمی تفاوت هست. مثلا در بعضی از کشورها در طول هفته نزدیک به پنجاه ساعت کار می‌کنند و قرار است این میزن را کاهش دهند. احتمالاً هرچقدر هم تلاش کنند باز به پای ما نمی‌رسند. مگر شوخی است با دوساعت و چهل و هشت دقیقه کار، داریم مملکت را می‌چرخانیم. کار هر کسی نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار