محکومیت یک واحد کارواش در شهرستان ری

تهران (پانا) - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری از محکومیت یک واحد کارواش در این شهرستان خبر داد و گفت واحدهای کارواش بخشی از واحدهای آلاینده آب بوده که باید از شیوه‌ها و سیستم‌های کنترل آلایندگی قبل از شروع به کار استفاده کنند.

کد مطلب: ۹۶۲۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
محکومیت یک واحد کارواش در شهرستان ری

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، زهره عبادتی با اعلام این خبر گفت: متصدی یک واحد کارواش در بخش کهریزک شهرستان ری به دلیل دفع غیر بهداشتی فاضلاب و آلودگی آب‌های زیرزمینی و با توجه به شکایت این اداره به مرجع قضایی و نظر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، از سوی مرجع قضایی به جریمه نقدی بدل از شش ماه حبس تعزیزی محکوم شد.

وی با بیان اینکه بازدید از واحدهای آلاینده آب و تولید پساب، یکی از برنامه‌های پایشی این اداره است، افزود: واحدهای کارواش به دلیل حجم زیاد فاضلاب تولیدی و استفاده از مواد شوینده، از جمله واحدهای آلاینده آب بوده و نیازمند تدابیر و استفاده از شیوه‌ها و سیستم‌های کنترل آلایندگی قبل از شروع به کار هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری یادآور شد: ارائه خوداظهاری مستمر از فعالیت، برای این واحدها الزامی است و در صورت کوتاهی در این زمینه، اقدامات قانونی از سوی اداره حفاظت محیط زیست صورت خواهد گرفت.

عبادتی همچنین به آمار پایش واحدهای آلاینده آب در شش ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در نیمه اول امسال تعداد ٢٥٠ واحد که عمده آنها یا فاقد سیستم تصفیه پساب بوده یا مشکلاتی درخصوص فاضلاب تولیدی داشته و موجب آلودگی آب می‌شدند، در سطح شهرستان ری پایش شد که از این تعداد، حدود ٢٠٠ واحد اخطار قانونی از محیط زیست شهرستان دریافت کردند.

وی تصریح کرد: از بین واحدهایی که اخطار دریافت کردند بعضی به مراجع قضایی معرفی شدند و پرونده آنها درحال رسیدگی است، برخی آلایندگی واحد خود را برطرف کرده‌اند و تعدادی هم برنامه زمان‌بندی جهت رفع آلایندگی به محیط زیست ارائه داده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار