پیوند خانه و مدرسه تجلی گاه همدلی، همگرایی و همراهی اولیا و مربیان است

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت: ییوند خانه و مدرسه تجلی گاه همدلی، همگرایی و همراهی اولیا و مربیان است.

کد مطلب: ۹۶۲۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد
پیوند خانه و مدرسه تجلی گاه همدلی، همگرایی و همراهی اولیا و مربیان است

احمد ناصری که به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان در برنامه رادیویی" مردم و مسئولان" صدا وسیمای مرکز اردبیل حضور پیدا کرده بود، طی گفت وگو یی اظهار داشت: این هفته فرصتی است برای مدیران مدارس که گزارش عملکرد خود را در سال تحصیلی گذشته برای اولیا ارائه داده و فعالیت های آموزشی و پرورشی خود در سال تحصیلی جدید را برای آنان اطلاع رسانی نمایند.

او در ادامه با اشاره به شعار هفته پیوند اولیا و مربیان با عنوان " مشارکت در امور مدرسه حق والدین است" خاطر نشان ساخت: طبق آماری که در سال تحصیلی گذشته از مدارس ارائه شده، روزانه 50 الی 60 هزار نفر از والدین برای پیگیری مسایل آموزشی و تربیتی فرزندان خود در مدارس حضور پیدا می کنند که این ظرفیت خوبی است که باید از آن بهره ببریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این که انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدارس در 1900 مدرسه استان برگزار شده و یا در حال برگزاری است، افزود: در سال تحصیلی جاری 12هزار نفر از اولیای دانش آموزان به عنوان اعضای منتخب انجمن اولیا و مربیان مدارس استان در راستای پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی دانش آموزان و همفکری با مدیران و مربیان مدارس ایفای نقش خواهند نمود.

ناصری عنوان کرد: هدف از تقویت رابطه بین خانه و مدرسه ایجاد یک الگوی تربیتی بر اساس سند تحول بنیادین است تا دانش آموزان در چنین فضایی تربیت شوند.

او در بخش دیگری از سخنانش به کلاس های آموزش خانواده اشاره کرد و گفت: علاوه بر انجمن اولیا و مربیان مدارس با برپایی کلاس های آموزش خانواده سعی دارند مسایل مربوط به نحوه تربیت فرزندان را به اولیا آموزش دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین با بیان اینکه مدرسه به عنوان واحد اصلی عملیاتی و اجرایی برنامه های آموزش و پرورش است، تصریح کرد: در سند تحول بنیادین فصلی با 20 کارکرد با عنوان چشم انداز 1404 برای مدرسه ترسیم شده است.

ناصری با عنوان اینکه اعتبار اجتماعی مدرسه در میان آحاد جامعه در سطح بالایی قرار دارد، گفت: در این راستا باید همه فعالیت های آموزشی و پرورشی در دوره مدارس اتفاق بیافتد .

او در بیان اقدامات آموزش و پرورش استان در ارتقا جایگاه مدارس و مدیران گفت: نحوه انتصاب مدیران ، انتخاب شعار تحصیلی مدارس برای خود با توجه به اهداف ترسیم شده، تنظیم برنامه برای مدرسه و تمرکز فعالیت ها در قالب آن برنامه ( برش مدرسه ای سند تحول بنیادین)، ایجاد بستر مناسب در جهت تعامل مدارس با نهادهای محیطی، تجلیل از پیشکسوتان مدارس و ... از جمله اقداماتی است که در این خصوص انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار