تبلیغات شوراهای دانش آموزی درمدارس تا پایان مهرماه

یزد (پانا) – رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش در گفتگو با پانا گفت : تبلیغات کاندیداهای شورای دانش آموزی مدارس تا ساعت 8 صبح آخرین روز مهرماه در مدارس ادامه خواهد داشت .

کد مطلب: ۹۶۲۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
تبلیغات شوراهای دانش آموزی درمدارس تا پایان مهرماه

" محمدحسین انتظاری " گفت: امسال هم مانند سال های گذشته شوراهای دانش آموزی درکلیه،آموزشگاه‌ها اعم از دبیرستان‌ها ، هنرستان‌ها و مدارس ابتدائی تشکیل می‌گردد و کار برگزاری انتخابات نیز بصورت هماهنگ با پیام وزیر آموزش و پرورش ازساعت 8 صبح اول آبان ماه آغازمی‌شود.
"انتظاری" افزود : دانش آموزان علاقمند به عضویت درشورا باید حداقل 15 روز قبل از انتخابات خود را کاندیدا نموده و در دفترمدرسه ثبت نام نمایند و مدیر آموزشگاه نیز با همکاری شورای مدرسه و مربیان پرورشی اسامی کاندیداهای نهایی را از طریق نصب در تابلو اعلانات مدرسه و اعلام در مراسم آغازین به اطلاع دانش آموزان برسانند .
وی با اشاره به این که دانش آموزان می‌توانند به مدت یک هفته پیرامون دیدگاه‌ها نظرات و برنامه‌های خود به تبلیغ بپردازنندافزود: برگزاری شوراهای دانش آموزی نیاز به الزاماتی دارد که باید انجام شود.
ایشان تبیین اهمیت و جایگاه شورای دانش آموزی را یکی از این الزامات برشمرد وافزود: مدیر آموزشگاه در مراسم صبحگاه یا با چاپ برشور و برگزاری مسابقات دانش آموزان را از شرح وظایف و جایگاه‌ها و اهمیت شورای دانش آموزی مطلع می نماید.
وی خاطرنشان کرد: مدیر آموزشگاه با تشکیل ستادی یا حضور نمایندگان کلاس‌ها، دبیران واولیا نسبت به نظارت برانتخابات و گزینش کاندیداهای شایسته با حداقل معیارهای معقول اقدام می کند.
این مسئول ازمدیران مدارس خواست با ایجاد فضای رقابت سالم ، دانش آموزان را هدایت به ارایه برنامه‌های جالب با محتوای خلاقیت و ابتکار نمایند و فضای مناسبی را برای بیان خواسته‌ها و دیدگاه‌ها دراختیار آنان قراردهند.
رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش ارائه راه های مشارکت دانش آموزان در فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و اجرایی ، ارائه پیشنهاد به مدیر ، همکاری در برنامه‌ریزی و اجرای مناسبت‌های مذهبی و انقلابی ، اداره نشریه‌های دانش آموزی ،همکاری در اداره امور کتابخانه مدرسه را ازجمله اهداف شوراهای دانش آموزی برشمرد.
"انتظاری " همکاری با معاون پرورشی و تربیت بدنی مدرسه در اجرای برنامه‌های و فعالیت‌های پرورشی، همسویی فعالیت‌های شورای دانش‌آموزی و کمیته‌های آن با مفاد آیین نامه اجرایی مدارس، همکاری در تشکیل و اداره تعاونی آموزشگاهی، برگزاری نماز جماعت و اداره نمازخانه مدرسه را از دیگر اهداف تشکیل شوراها درمدارس ذکرکرد.
گفتنی است شورای دانش آموزی مدارس می تواند با بهره وری از شیوه نامه‌های پرورشی و آموزشی و مراقبت بر همکاری در ارتقاء مهارت فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی دانش آموزان در برگزاری مسابقات مربوطه نیز مشارکت نموده و با دعوت از دانش آموزان برای همکاری با شورا در پیشبرد فعالیت‌های پرورشی و آموزشی همکاری در تقویت هویت دینی و انقلابی دانش آموزان تلاش نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار