انتخابات شورای دانش آموزی اول آبان ماه برگزار می شود

یزد( پانا) - " علی سرداری اردکانی " در گفتگو با خبرنگار پانا گفت: بیست و دومین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی با شعار «شوراهای دانش آموزی، طلایه داران گام دوم انقلاب» به صورت همزمان در بیش از2 هزارواحد آموزشی استان روز اول آبان برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۹۶۲۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات شورای دانش آموزی اول آبان ماه برگزار می شود

"سرداری اردکانی " با یاداوری اینکه دانش آموزان پایه سوم ابتدایی به بالا می‌توانند در انتخابات چه به صورت کاندیدا و چه به صورت رای دهنده شرکت داشته باشند افزود: پیش بینی می‌شود در این انتخابات حدود 200 هزار دانش آموز شرکت داشته باشند .
"سرداری " آمار شرکت کنندگان سال گذشته را175 هزار نفر عنوان کرد و گفت: سال گذشته از تعداد کل شرکت کنندگان 8 هزار و 748نفر به عضویت شوراهای دانش آموزی انتخاب شدند که تابستان امسال در دو اردوی مجزا که در اردوگاه شهید صدوقی برگزارشد از اعضای شوارهای دانش آموزی برتر شهرستانها ومناطق استان تجلیل شد و کارگاه‌های آموزشی برای آنها برگزار گردید.
معاون پرورشی و فرهنگی خاطرنشان کرد: شعار امسال انتخابات شورای دانش آموزی «شوراهای دانش آموزی، طلایه داران گام دوم انقلاب» تعیین شده است تا با استفاده از رهنمودهای رهبر معظّم انقلاب (مدظله العالی) این نوجوانان و جوانان در چله دوم انقلاب هر چه با شکوهتر در صحنه‌های اجتماعی ظهور و بروز داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه امسال برای ایجاد تحرک و پویای در بین دانش آموزان، سازماندهی جدیدی شکل گرفته، اظهار کرد: 18 انجمن طرح‌ریزی و محتوایی جهت فعالیت‌های این انجمن‌ها تدوین شده است و بنا است ان شا الله در چارچوب این 18 انجمن مسئولیت‌ها و فوق برنامه‌هایی زیادی بر عهده شورای دانش آموزی واگذار شود.
"سرداری " مهمترین وجه ممیزه انتخابات امسال را الکترونیکی بودن آن دانست و گفت: ابتکاری که امسال در زمینه انتخابات شوراهای دانش آموزی انجام گرفته است برگزاری این انتخابات به صورت الکترونیکی و پایلوت در 50 درصد از مدارس مرکز استان‌است که به صورت آزمایشی انجام می‌پذیرد.
گفتنی است؛ براساس ماده 18 آیین نامه اجرایی مدارس، شورای دانش آموزی، به منظور مشارکت دانش آموزان در امور مربوط به مسایل آموزشی، پرورشی، انضباطی، ورزشی و فوق برنامه و ایجاد ارتباط صحیح و مستقیم دوسویه بین دانش آموزان و اولیای مدرسه و ارج نهادن به شخصیت و کرامت آنان و تقویت اعتماد به نفس و خود باوری ومسئولیت پذیری و مشارکت جویی درآنان در سطح مدارس تشکیل می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار