وزیر نیرو پیشنهاد داد: طراحی پروژه‌های مشترک میان وزارت نیرو و شهرداری برای رفع مشکلات حوزه آب و برق

تهران (پانا) - وزیر نیرو پیشنهاد داد تا با ایجاد پروژه‌های مشترک میان مدیریت شهری و وزارت نیرو مشکلات حوزه آب و برق در تهران برطرف شود.

کد مطلب: ۹۶۲۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
وزیر نیرو پیشنهاد داد: طراحی پروژه‌های مشترک میان وزارت نیرو و شهرداری برای رفع مشکلات حوزه آب و برق

رضا اردکانیان با حضور در جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر با اشاره به آغاز فصل بارش در پاییز گفت: پیش‌بینی هواشناسی این است که در بازه زمانی سه ماهه تا آذر ماه در کل کشور وضع بارش نرمال و در نقاطی نیز اندکی بیش از نرمال باشد.

وی با اشاره به اینکه کشور ما یک دوره خشکسالی ۱۰ ساله را پشت سر گذاشته است، گفت: بارش‌های پس از خشکسالی جبران رطوبت از دست رفته خاک را می‌کند و ما باید بتوانیم از این فرصت بارش‌ها استفاده کنیم.

وزیر نیرو با اشاره به سیلاب‌های شدیدی که باعث خسارت‌های زیادی در کشور شد از جمله خسارت‌های جانی گفت: به جز این خسارت‌ها این سیلاب‌ها برکاتی را به ارمغان آورد از جمله امکان افزایش تولید انرژی از سدها.

اردکانیان با بیان اینکه سه رکورد در بخش برق به ثبت رسانده‌ایم، گفت: رکورد نخست افزایش تولید در این حوزه و افزایش سه هزار مگابایتی به ظرفیت نیروگاه‌هاست.

وی رکورد دوم را کاهش مصرف در زمان پیک دانست و صادرات انرژی از جمله کشور عراق دیگر رکوردی بود که وزیر نیرو عنوان کرد.

اردکانیان مهمترین فعالیت این وزارتخانه توازن برقرار کردن میان عرضه و تقاضا در حوزه آب و برق است، گفت: فعالیت‌هایی در این حوزه انجام شده که در این حوزه مدیریت شهری همکاری‌هایی با ما داشته که باید این همکاری‌ها سازمان یافته شود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه به دلیل دو مشکل کلیدی بسیاری از چالش‌ها حل نمی‌شود، توضیح داد: سیستم متمرکز اداره امور کشور و بخشی‌نگری ریشه بسیاری از مشکلاتی است که به سختی برطرف می‌شود. برای آنکه کار را آسان‌تر کنیم با بخشی‌نگری فقط می‌خواهیم مشکلات حوزه خود را حل کنیم اما هدف ما در حوزه آب و برق یکی است و باید روش‌هایی را انتخاب کنیم که به هدف اصلی برسیم. در این زمینه حاضریم هر گونه اختیار و مسئولیتی که لازم است را به مدیریت شهری بدهیم زیرا هدف ما تامین آب بهتر، برق مطمئن‌تر و پیاده‌روهایی است که با موانع گوناگون به شهروندان آسیب نرساند.

وی پیشنهاد داد تا پروژه‌های مشترک با مدیریت شهری در یک بازه زمانی مناسب کوتاه تعریف شود و در راستای آن دو، سه مساله اصلی مردم برطرف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار