محمد صیدلو:پرداختن به بازی‌های کامپیوتری و سرگرمی ها در فضای مجازی مسبب اصلی کم تحرکی دانش آموزان در طول روز است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران از افتتاح هفت کلاس درس تربیت بدنی درسازه مدارس و دو زمین چمن مصنوعی به مناسبت هفته تربیت بدنی در شهرستان های استان تهران خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۲۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد
محمد صیدلو:پرداختن به بازی‌های کامپیوتری و سرگرمی ها در فضای مجازی مسبب اصلی کم تحرکی دانش آموزان در طول روز است

محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در سخنانی با اشاره به گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ضرورت توجه به تربیت بدنی و سلامت در بین دانش آموزان مدارس اظهار داشت : بررسی‌ها و تحقیقات به عمل آمده در مورد سواد حرکتی ،ساختار قامتی و فعالیت بدنی دانش آموزان نشان می دهد که با توجه به تکنولوژی‌های عصر جدید و ویژگی‌های شهرنشینی دنیای امروز دانش آموزان به شدت به کم تحرکی گرایش پیدا کرده‌اند .

او در ادامه پرداختن به بازی‌های کامپیوتری و سرگرمی ها در فضای مجازی را مسبب اصلی کم تحرکی دانش آموزان در طول روز دانست و افزود: به همین دلیل آمار بیماریهای غیر واگیر به ویژه قلبی ،عروقی و فشار خون در سطح جامعه بالا رفته که بهترین راه کنترل و درمان آن در سن پیش دبستانی میباشدو این سن در اختیار آموزش و پرورش هست و امسال در اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران برنامه‌ریزی‌های دقیقی در این راستا صورت گرفته است .

صیدلو با اشاره به اینکه در هفته تربیت بدنی هفت کلاس درس تربیت بدنی در سازه مدارس در شهرستانهای استان تهران افتتاح خواهد شد، تاکید کرد : در این سالن‌ها تقویت مهارتهای بنیادین دانش آموزان ابتدایی با رویکرد دختران مورد توجه قرار گرفته و با افتتاح این هفت کلاس درس تربیت بدنی در سازه مدارس تعداد این کلاسها در شهرستان های استان تهران به یازده کلاس خواهد رسید .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دو زمین چمن مصنوعی در شهرستانهای بهارستان و پردیس در هفته‌های گذشته به فضای ورزشی شهرستانهای استان تهران اضافه گردید، بیان داشت: در هفته تربیت بدنی نیز دو زمین چمن مصنوعی دیگر افتتاح خواهد شد و به سرانه ورزشی مناطق بیست و دو گانه شهرستانهای استان تهران اضافه خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر کسب سی مدال انفرادی در رشته‌های شنا ، ژیمناستیک ،دومیدانی ،شطرنج و بدمینتون توسط دانش آموزان مناطق بیست و دو گانه شهرستانهای استان تهران تصریح کرد: در مجموع مقام سوم کشور دختران ،مقام ششم کشور پسران و مقام چهارم تیمی کشور از جمله دستاوردهای معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران بوده است که نسبت به سال گذشته از ارتقاء جایگاه بسیار خوبی در سطح کشور برخوردار بوده است.

صیدلو تربیت بدنی را به جامعه ورزشی فرهنگیان مناطق 21 گانه آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران تبریک گفت و توفیقات روزافزون آنان را در تمامی عرصه های زندگی از خداوند منان مسئلت نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار