افزایش ۱۰۰ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد

یزد (پانا) - رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: بیش از چهار هزار دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان در سال تحصیلی جدید ثبت نام کردند.

کد مطلب: ۹۶۲۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۱۰۰ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد

به نقل از خبرنگار باشگاه خبرنگاران سید حیدر میر فخرالدینی گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای از دانشگاه‌های نسل سوم و تقاضا محور است و امسال با تغییر دیدگاه مردم، بیش از پنج هزار و ۷۶۰ نفر از فارغ التحصیلان هنرستان‌ها و دبیرستان‌ها دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد را برای تحصیلات دانشگاهی خود انتخاب کردند.

ایشان افزود: بیش از چهار هزار و ۲۰۰ نفر ثبت نام خو را در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قطعی کرده اند که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

میر فخر الدینی اظهار داشت: فارغ التحصلان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای مشکل اشتغال بعد از تحصیل را ندارند و اغلب بعد از اتمام تحصیل و حتی برخی در حین تحصیل وارد بازار کار می‌شوند که این باعث افزایش روحیه در بین دانشجویان و استقبال از دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد افزود: بیش از ۹۰ درصد دانشجویان به صورت روزانه و رایگان و ده درصد نیز در دوره‌های شبانه مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: در گذشته ۸۰ درصد دانشجویان غیر بومی بودند و تنها ۲۰ درصد دانشجوی بومی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان داشتیم که امسال این میزان به ۵۰ درصد رسیده و نیمی از دانشجویان جذب شده در این دانشگاه بومی هستند.

میر فخرالدینی گفت: ۳۰ درصد از دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، دختران هستند و باتوجه به استقبال زیاد، یکی از نیاز‌های اساسی استان توسعه مرکز دختران است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: بیش از ۷۰ درصد درس و آموزش در دانشگاه فنی و حرفه‌ای به صورت مهارتی، کارگاهی و آزمایشگاهی است که تاکنون بیش از ۸۳ کارگاه و آزمایشگاه در سطح استان تجهیز شده است.

میر فخر الدینی افزود: برخی از کارگاه‌ها در چند سال اخیر با حمایت‌های صورت گرفته ارتقا کیفی قابل توجهی داشته اند و امیدواریم در سال‌های آینده شاهد ارتقا کیفی بیشتری در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشکده‌ها و آموزشکده‌ها باشیم.

این مسئول ادامه داد: با توجه به افزایش چشمگیر دانشجو در این مرکز نیاز به پرسنل اداره و هیئت علمی بیشتر احساس می‌شد که امسال ۱۰۷ کارمند از نیرو‌های جوان و نخبه به صورت پیمانی به دانشگاه اضافه شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار