طرح تحقیقاتی پژوهشی روش‌های کنترل بیماری‌های غیر واگیر در دشتستان پایش می شود

بوشهر(پانا)_معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان از پایش طرح تحقیقاتی پژوهشی روش‌های کنترل بیماری‌های غیر واگیر (IRPONT) در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان دشتستان خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۲۴۰۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح تحقیقاتی پژوهشی روش‌های کنترل بیماری‌های غیر واگیر در دشتستان پایش می شود

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان: محمدحسین دریسی گفت: بررسی تأثیر نظام انگیزشی مبتنی بر نتیجه در سطوح جمعیتی بر عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر در ایران از سال 97 توسط مرکز تحقیقات طب پیشگیری و سلامت جمعیت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در شهرستان دشتستان در حال اجرا است.
دریسی هدف از اجرای این طرح را کنترل بیماری‌های غیر واگیر و کاهش عوامل خطر آن‌ها در جمعیت دانست و افزود: هدف کلی این طرح کاهش عوامل خطر و کنترل بروز بیماری‌های غیر واگیر جمعیت سنین بین 30 تا 70 سال با ارائه مداخلات مبتنی بر توانمندسازی جامعه محلی در 3 محور بهبود عادات و رفتارهای غذایی، افزایش میزان فعالیت بدنی مناسب و کاهش مصرف دخانیات بوده است.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان تصریح کرد: برای تحقق این اهداف آموزش خانوارها از اهمیت خاصی برخوردار است و در طرح پیشگیری از عوامل خطرساز بیماری‌های غیر واگیر جهت ارتقاء سطح آگاهی، نگرش و عملکرد خانوارهای تحت پوشش در خصوص اهمیت و راهکارهای ایجاد شیوه از روش‌های متعددی ازجمله: تهیه و توزیع فصلنامه پیک تندرستی، برگزاری همایش‌های عمومی و تهیه و توزیع پمفلت های آموزشی استفاده می‌شود.
وی اظهار کرد: پیرو اجرای طرح تأثیر سیستم انگیزشی مبتنی بر نتیجه در سطح جمعیتی بر عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر در ایران از 8 مرکز خدمات جامع سلامت و خانه بهداشت در شهرستان توسط نماینده مرکز تحقیقات دانشگاه ایران بازدید شده است.
در این بازدید نمایند مرکز تحقیقات دانشگاه ایران و مجری طرح IRPONT، روند اجرایی برنامه و شاخص بیماری‌های غیر واگیر و عوامل خطر آن را در این مراکز و خانه‌های بهداشت پایش و موردبررسی قراردادند.
گفتنی است مرحله دوم اجرای این طرح با انجام پرسشگری در آذرماه سال جاری در شهر برازجان و روستاهای تل سرکوب، خلیفه‌ای، زیارت و دهرود انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار