فرماندار:

محل جدید برای دفن زباله در میاندوآب تعیین شد

ارومیه (پانا) - فرماندار میاندوآب با تاکید بر دفن بهداشتی زباله گفت: مکان جدیدی برای انتقال و دفن زباله‌های این شهرستان شناسایی و تعیین شده‌ که باید مقدمات انتقال فراهم شود.

کد مطلب: ۹۶۲۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
محل جدید برای دفن زباله در میاندوآب تعیین شد

مهدی قهرمانی اظهار داشت: هفته گذشته به همراه مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع پسماند از مکان جدید بازدید شد و نظر آنها نیز برای دفن پسماند در این مکان مثبت است.

وی با بیان اینکه محل جدید پاسخگوی استعلام‌های مربوطه خواهد بود، گفت: طی چند روز آتی کارهای کارشناسی و مطالعاتی در رابطه با این محل انجام می‌گیرد و پس از آن زباله‌های شهر میاندوآب به این مکان انتقال و به شیوه بهداشتی دفن خواهد شد.
وی بیان کرد: شهرداری میاندوآب وظیفه دارد تا زمان آماده‌سازی و قطعی شدن این محل، زباله‌ها را از سطح شهر جمع‌آوری کند.


رییس شورای اسلامی شهر میاندوآب نیز در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: هر محلی را کارگروه دفن پسماند شهرستان تعیین کند، زباله‌ها را به آن مکان انتقال می‌دهیم.
فخرالدین آذریان در مورد انباشت زباله در خیابان‌ها و معابر شهر و جمع‌آوری نشدن آنها افزود: از مردم نسبت به بروز این مشکل در ۲۴ ساعت گذشته عذرخواهی می‌کنیم.
محل فعلی سایت پسماند میاندوآب واقع در کوه قطور به یک معضل بزرگ زیست‌محیطی برای این شهر تبدیل شده زیرا تکمیل ظرفیت ۲۰۰ هکتاری این مکان موجب آلوده شدن طبیعت منطقه شده‌است.

شیرابه زباله‌های دفن شده در سایت فعلی با نفوذ به سمت زمین‌های کشاورزی موجب خسارت به اراضی این منطقه شده‌است که این امر موجب مخالفت اهالی روستاهای اطراف محل دفن پسماند شهر میاندوآب (کوه قطور) شده‌است.

این مخالفت‌ها از یک سو و از سویی دیگر تکمیل ظرفیت سایت فعلی و نبود مکان دیگر در این شهرستان موجب شده تا جمع‌آوری زباله در سطح شهر میاندوآب در چند روز گذشته با مشکلاتی مواجه شود.

این در حالی است که مطالعات سایت پسماند مشترک بین ۲ شهر میاندوآب و مهاباد نیز آغاز شده تا این شهرها از این مکان استفاده کنند ولی در عمل در این زمینه نیز تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

روزانه بیش از ۱۵۰ تن زباله در میاندوآب تولید می‌شود؛ این شهرستان با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و سومین شهرستان استان پس از ارومیه و خوی به شمار می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار