معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر:

آموزش الفبا و چرتکه در پیش‌دبستانی‌ها ممنوع است

بوشهر(پانا)-معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: آموزش الفبا و چرتکه در پیش دبستانی‌ها ممنوع است.

کد مطلب: ۹۶۲۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش الفبا و چرتکه در پیش‌دبستانی‌ها ممنوع است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، محمود قاسمی صبح امروز در نشست با راهبران آموزشی شهرستان ها و مناطق استان بوشهر اظهار داشت: متاسفانه بعضی از پیش دبستاتی برای جلب مشتری به هر اقدامی دست می‌زنند.

وی با بیان اینکه آموزش الفبا و چرتکه در پیش دبستانی ها ممنوع است افزود: کارشناسان و بازرسان باید به صورت ویژه این مراکز را مورد بازدید قرار دهند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: اجرای طرح کانگرو، آی مت، چرتکه و دیگر طرح های که خارج از برنامه آموزش و پرورش است نباید در مدارس اجرا شود.

قاسمی به ممنوعیت برگزاری هر نوع آزمونی در مدارس ابتدایی اشاره کرد و یادآور شد: دانش آموزان ابتدایی نباید درگیر رقابت های کاذب شوند و برگزاری هر نوع آزمونی در مدارس ابتدایی ممنوع است.

وی با بیان اینکه سفره کاسبی بعضی از سودجویان از مسیر مدارس می گذرد اضافه کرد: موسسات و بعضی از مجموعه ها قصد ورود به مدارس برای بازاریابی را دارند که مدیران مدارس باید در این موضوع هوشیار باشند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه عدم پیشگیری از برگزاری این آزمون ها باعث ایجاد شبه کنکور در دوره ابتدایی می‌شود تاکید کرد: سودجویان قصد دارند دانش آموزان دوره ابتدایی را نیز همانند داوطلبان کنکور سرکیسه کنند و دانش آموزان را مجبور به خرید کتاب های تست بی ارزش با قیمت مضاعف کنند.

قاسمی به برتری استان در ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی اشاره کرد و گفت: استان بوشهر رتبه دوم کشوری را در ثبت سناد نوآموزان پیش دبستانی داشته است و بر همین اساس مورد تشویق وزارت قرار گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: استان بوشهر بیشترین آثار ارسالی به لحاظ کمیت را در جشنواره هویت ایرانی و اسلامی داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار