شعار "امید آفرینی، مشارکت پذیری و مهارت آموزی" برگرفته از سند تحول بنیادین است

مشهد (پانا)- دومین روز از گردهمایی کارشناس مسئولان و سرگروه مدیران آموزش دوره دوم متوسطه با حضور مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۲۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
شعار "امید آفرینی، مشارکت پذیری و مهارت آموزی" برگرفته از سند تحول بنیادین است

قاسمعلی خدابنده در جمع کارشناس مسئولان و سرگروه های مدیران آموزش دوره دوم متوسطه استان با اشاره کمبود گسترده نیروی انسانی در سطح استان برای سال تحصیلی جاری تصریح کرد : برای سال تحصیلی جاری با کمبود حدود 16 هزار نفری نیرو مواجه بودیم این در حالی است که کل رقم نیروهای شاغل در بعضی از استان های همجوار به این عدد نمی رسد،البته خوشبختانه با تدابیر صورت گرفته مشکل خاصی از این لحاظ وجود ندارد و طی هفته آینده مقدار کمی از کلاس ها که در مقطع متوسطه و نظری و فنی،حرفه ای باقی مانده پر خواهد شد.

وی در ادامه برنامه ریزی را یکی از ازامات مدیریت دانست و عنوان کرد :هر کدام از ما در هر موقعیتی که قرار گرفتیم حتما بایستی برنامه ای داشته باشیم،البته این برنامه باید واقع بینانه و بر اساس واقعیت ها باشد ، از سوی دیگر بایستی به برنامه و کار خود اعتماد و باور داشته باشیم چراکه اگر اینگونه نباشد اعضای زیر مجموعه هم آن را قبول نخواهند کرد و به دنبال اجرای آن سیاست ها نخواهند بود.

خدابنده ادامه داد: به علاوه این ها لازمه دستیابی به اهداف داشتن یک تیم همراه است و گروهی که تشکیل می شود نیز سیاست ها و برنامه ها را قبول داشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین با اشاره به اهمیت ارتقا مدیریت آموزشگاهی خاطر نشان کرد: سال گذشته بهروسای ادارات پیشنهاد کردیم که افراد توانمند را به ثبت نام در سامانه انتخاب و انتصاب مدیران ترغیب کنند چرا که معتقدیم مدیر مدرسه مهم ترین عنصر در اجرای برنامه هاست و می تواند بسیاری از چالش های موجود را در خود محیط مدرسه مرتفع سازد

وی با تاکید بر لزوم نظارت بر فرآیندهای جاری تعلیم و تربیت به شعار آموزش و پرورش خراسان رضوی در سال تحصیلی جاری نیز اشاره داشت و آن را برگرفته از سند تحول بنیادین دانست و گفت :امروز همه باید تلاش کنیم امید آفرینی را در بین دانش آموزان احیا کنیم تا به تبع آن در جامعه نیز روح امیدواری زنده گردد.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: اصل مشارکت پذیری نیز که هم در سند تحول به آن اشاره شده و هم مسئولین وزارت آموزش و پرورش به آن تاکید دارند و میتواند به صورت درون یا برون سازمانی تجلی یابد راه حل بسیاری از چالش های موجود در آموزش و پرورش است.

خدابنده با بیان اینکه در اجرای بسیاری از برنامه ها می توان تا حد زیادی از مشارکت اولیا و دانش آموزان بهره جست تصریح کرد : هماهنگونه که تجربه های خوبی از مشارکت پذیری در زمینه درمان،امنیت و...داریم در آموزش و پرورش هم پذیرش مشارکت ها می تواند اتفاقات خوبی رارقم بزند.
وی در پایان تاکید کرد: مفهموم مهارت آموزی که در شعار سال تحصیلی به آن تاکید شده است لزوما به معنا گرایش سمت مهارت های فنی و شغلی نیست بلکه بایستی به دانش آموزان به فراخور شرایط مهارت های مختلف زندگی را بیاموزیم،البته در کنار این مسئله طرح هایی مثل ایران مهارت نیز بحث های شغلی و آموزه های فنی را پیگیری خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار