آرامکو عرضه اولیه سهام را بدلیل تبعات حمله پهبادی به تعویق انداخت

تهران (پانا) - غول نفتی عربستان سعودی، آرامکو، اولین عرضه عمومی سهام خود را که مدت‌ها برای آن برنامه‌ریزی شده بود، به علت تاثیر منفی حمله‌های اخیر به تاسیسات نفتی خود به تعویق انداخته است.

کد مطلب: ۹۶۲۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
آرامکو عرضه اولیه سهام را بدلیل تبعات حمله پهبادی به تعویق انداخت

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های جهان امروز گزارش دادند که غول نفتی عربستان سعودی، آرامکو، اولین عرضه عمومی سهام خود را که مدت‌ها برای آن برنامه‌ریزی شده بود، به علت تاثیر منفی حمله‌های اخیر به تاسیسات نفتی خود به تعویق انداخته است.

فایننشال تایمز با اشاره به ۳ منبع آگاه، گزارش داد که آغاز ارائه عمومی سهام آرامکو، که بازارها مدت زیادی در انتظار آن هستند، احتمالا چند هفته به تعویق افتاده است، اما لغو نشده است.

یکی از منابع به این خبرگزاری گفت که شرکت آرامکو می‌خواهد برای سرمایه‌گذاران مشخص کند که تاثیر حمله‌های اخیر به دو مورد از مهمترین تاسیسات نفتی این شرکت، تا چه حد در درآمدهای ۳ ماهه این شرکت تاثیر داشته است.

وال‌استریت ژورنال هم با اشاره به منابع خود گفت: عرضه اولیه سهام آرامکو احتمالا تا دسامبر یا ژانویه به تعویق خواهد افتاد.

تا قبل از انتشار این گزارشات انتظار می‌رفت ارائه عمومی سهام آرامکو در اواخر اکتبر انجام شود. طبق خبرهای قبلی قرار بود ۵ درصد از سهام آرامکو برای فروش گذاشته شوند و این باعث ایجاد درآمد ۱۰۰ میلیارد دلاری برای شرکت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار