ترامپ: ما با ایران گفت‌وگو خواهیم کرد

تهران (پانا) - رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا مدعی شد که جمهوری اسلامی خواهان مذاکره بین تهران و واشنگتن است و آمریکا نیز برای این گفت‌وگو آمادگی دارد.

کد مطلب: ۹۶۲۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
ترامپ: ما با ایران گفت‌وگو خواهیم کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه «آمریکا آماده مذاکره با ایران است»، گفت: «ایران به دردسر افتاده است. اقتصاد آنها دچار مشکلات جدی شده است. تولید ناخالص داخلی ایران ۲۰ درصد کاهش داشته که بی‌سابقه است؛ شاید هم ۲۵ درصد.»

او ادامه داد: «ما با ایران گفت‌وگو خواهیم کرد. آنها می‌خواهند گفت‌وگو کنند. تحریم‌های اقتصادی و تعرفه‌هایی که بر ایران و کشورهایی که با ایران تجارت می‌کنند، به خوبی کار کرده است.»

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا تصریح کرد: «ایران نمونه جالبی است. خواهیم دید که گفت‌وگو خواهند کرد یا نه. اگر گفت‌وگو کنند خوب است و اگر گفت‌وگو نکنند هم مشکلی نیست.»

اظهارات ترامپ مبنی بر وضع نابسامان اقتصادی ایران در حالی مطرح می‌شود که حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در جریان سیزدهمین نشست مطبوعاتی خود در اظهاراتی تاکید کرده بود که اوضاع اقتصاد ایران در شش ماه ابتدای سال جاری در قیاس با مدت مشابه در سال گذشته بهبود نسبی داشته است.

بانک جهانی اقتصاد نیز در تازه‌ترین آمارهای خود تاکید کرده بود که رشد منفی اقتصاد ایران متوقف شده و در سال آینده مثبت خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار