برگزاری کارگاه قصه گویی ویژه معاونین ومربیان آموزش و پرورش اسلامشهر

اسلامشهر(پانا) - با هماهنگی کارشناسی فعالیتهای فرهنگی ،هنری آموزش و پرورش اسلامشهرواداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کارگاه قصه گویی ویژه معاونین ومربیان آموزش و پرورش در سالن جلسات اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی اسلامشهربرگزارشد.

کد مطلب: ۹۶۲۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه قصه گویی ویژه معاونین ومربیان آموزش و پرورش اسلامشهر

در این دوره آموزشی که با تدریس محمد علیپور مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اسلامشهرهمراه بود، او در سخنانی به تشریح شرایط قصه گویی منطبق بااستانداردهای جهان پرداخت و از شرایط قصه گوی خوب به مواردی از جمله،درک مخاطب،افزایش واژگان،کنارگذاشتن تقلیدمگردر جهت قصه گویی مدرن و نوین وخلاقیت قصه گواشاره نمود.

او در ادامه افزود:برقرای ارتباط چشمی،مکان قصه گویی،عدم انطباق شرایط زندگی قصه گو در حال قصه گویی،مطالعه کتاب درتمامی شرایط سنی،مدیون بودن به بچه‌ها و در مجموع حس،بیان و حرکت هماهنگ با قصه را از دیگر عوامل یک قصه گوی خوب برشمرد.

علیپور دربخش دیگری از سخنان خودبه شرایط دیگر قصه گویی شامل،مقدمه چینی ورود به قصه،تسلط براجرای قصه، رعایت پوشش،رعایت صدا در اوج قصه و یکنواخت نبودن درپایان قصه نیز پرداخت و در راستای نتیجه گیری از قصه توسط مخاطبین به مربیان توصیه نمودکه بچه‌ها بخشی از قصه را که علاقه زیاد داشتند به صورت نقاشی مصورسازی کنند.

در این دوره آموزشی که در هفته‌های دیگر نیزادامه خواهد داشت و با اعطای گواهینامه معتبرنیز همراه میباشد،جمعی از معاونین ومربیان ،کارشناس مسئول و کارشناس فعالیتهای فرهنگی ،هنری و کارشناس و مدرس انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش اسلامشهر ومعاون فنی و مالی و اداری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیز حضور داشتند.

/خبرنگار: ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار