عضو کمیسیون آموزش مجلس:‌ حذف درس زبان از آموزش مدارس خلاف قانون اساسی است

تهران ( پانا ) - یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی معتقد است ساعات آموزش زبان در مدارس بسیار کم است ما باید این ساعت را افزایش دهیم، همین کمبود وقت باعث شده است که مطالب آموزشی به خوبی تدریس نشود.

کد مطلب: ۹۶۲۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
عضو کمیسیون آموزش مجلس:‌ حذف درس زبان از آموزش مدارس خلاف قانون اساسی است

به گزارش ایلنا، فریده اولادقباد در واکنش به طرح برخی از نمایندگان مبنی بر حذف زبان انگلیسی از ساعات آموزشی مدارس، گفت: حذف زبان انگلیسی از ساعات آموزشی مدارس یک طرحی است که برخی از همکاران ما آن را ارائه داده‌اند و تا امروز هم در کمیسیون آموزش و تحقیقات نیامده است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این طرح با قانون اساسی مغایرت دارد؛ این قانون می‌گوید آموزش از اول ابتدایی تا انتهای دوران متوسطه باید برای دانش‌آموزان رایگان باشد و درس زبان انگلیسی هم جز همان دروس آموزشی برای آنان است.

او تاکید کرد: آیا همه خانواده این تمکن مالی را دارند که فرزندان‌شان را برای آموزش زبان به موسسات خارج از مدارس بفرستند؟ ما در استان‌های کم‌تر برخودار و حتی کلان شهرها خانواده‌هایی داریم که نمی‌توانند برای این امر هزینه دیگری را صرف کنند.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: در کنار این‌ها، تکلیف دبیران و معلمانی که زبان انگلیسی تدریس می‌کنند چه می‌شود؟ دانشجویان و معلمانی که زبان انگلیسی را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌اند مدام پرسش می‌کنند که تکلیف‌شان چه می‌شود؟

وی ادامه داد: به هر حال یکسری دانشجویانی هستند که در رشته زبان تحصیل می‌کنند و قصد دارند که در آینده دبیر آموزش و پرورش شوند آیا ما می‌توانیم این زبان را حذف کنیم ؟

اولادقباد درباره انتقاد به روش تدریس زبان در مدارس گفت: انتقاد به نحوه تدریس زبان انگلیسی در مدارس وارد است، بسیاری از دانش‌آموزان که دیپلم می‌گیرند نمی‌تواند به خوبی مکالمه زبان داشته باشند این مهم یک بازنگری در شیوه تدریس و محتوای کتب درسی را می‌طلبد.

وی تاکید کرد: باید یک بازنگری در محتوای کتب درسی، روش‌های تدریس و آگاهی اساتید داشته باشیم. چیزی که مهم است این است که مدارس ما باید به تجهیزات آموزش زبان انگلیسی مجهز شوند. دانش آموزان باید از تکنولوژی‌های روز دنیا چه در زمینه گفتاری و چه نوشتاری بهره‌مند شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: نکته دیگر این است که از ابتدا آموزش زبان انگلیسی را برای دانش‌آموزانمان سخت جلوه می‌دهند و می‌گویند که این زبان سخت است، چرا این کار را انجام می‌دهند؟ ما باید کاری کنیم که فرزندانمان به آموزش زبان علاقمند شوند.

او تاکید کرد: ساعات آموزش زبان در مدارس بسیار کم است ما باید این ساعت را افزایش دهیم، همین کمبود وقت باعث شده است که مطالب آموزشی به خوبی تدریس نشود.

اولاد قباد گفت: کشورهایی مانند ژاپن هنگامی که مشاهده می‌کنند دانش‌آموزان علاقه‌ای به یادگیری زبان ندارند از روش های دیگر استفاده می‌کنند ما هم می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

او ادامه داد: از تمامی این‌ها گذشته هنگامی که دانشجویان ما می‌خواهند در مقطه دکتری تحصیل کنند اولین چیزی‌ که ازشان پرسیده می‌شود مدارک زبانشان است، مگر می‌شود بدون داشتن مهارت این مرحله را طی کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زبان انگلیسی یک زبان بین‌المللی است مراودات اقتصادی و سیاسی با آن انجام می‌شود ما باید جذابیت یادگیری این زبان را افزایش دهیم.

او گفت: به طور مثال کشور ما ظرفیت‌پذیری خوبی برای جذب توریست دارد اگر ما آموزش زبان را به روز و آسان کنیم و همه افراد از آن بهره ببرند قطعا کمک بزرگی به این صنعت کرده‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار