برگزاری مراسم روز جهانی استاندارد دریزد

یزد(پانا) – مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت: مسئله فرهنگ استاندارد باید به یک دغدغه فرهنگی و اجتماعی و یک مطالبه مردمی تبدیل شود،که در این خصوص از همگان،به ویژه مسئولین استان و تمامی رسانه ها استمداد می طلبیم.

کد مطلب: ۹۶۲۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم روز جهانی استاندارد دریزد

زارع در این همایش گفت:از جمله وظایف اداره کل استاندارد استان یزد ،توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد می باشد،که ما در حد توان و منابعی که در اختیار داریم نسبت به انجام این امر همت گماشته ایم.

محمد رضا زارع افزود:آنچه امروز در مطالبه استاندارد بیش از گذشته اثرگذار است، سطح فرهنگ، تحصیلات، سبک زندگی و تجربه‌های فرهنگی مردم است و معتقدیم مسئله فرهنگ استاندارد در کنار مسئله فرهنگ، ناظر به کلیت زندگی اجتماعی در دنیای امروز است.

وی ادامه داد: همانطور که در کشور ما فرهنگ یک دغدغه عمومی است، مسئله فرهنگ استاندارد نیز باید به یک دغدغه فرهنگی و اجتماعی و یک مطالبه مردمی تبدیل شود،که در این خصوص از همگان،به ویژه مسئولین استان و تمامی رسانه ها استمداد می طلبیم.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت:دراین استان ، از دیر باز تولید محصولاتی نظیرشیرینی های یزدی،فرآورده های مختلف کنجدی و صنایع دستی را شاهد هستیم ولی متاسفانه تعداد زیادی از آن ها دارای استاندارد ملی نیستند ،و از آن جایی که ، تدوین استاندارد آن ها تحقیق محور می باشد از تمامی محققین،اعضاء هیات علمی دانشگاه ها و همچنین اتحادیه های صنفی مربوطه می خواهیم در این امر ما را یارو یاور باشند.

مدیر کل ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد ایران نیز در این همایش گفت:تولید پایدار ،تولیدی است که صادرات محور باشد ،که در غیر این صورت به دلیل اشباع بازار داخل ،به مرور زمان واحد های تولیدی به تعطیلی کشیده شده و بیکاری زیادی را شاهد می شویم.

شایان ذکر است در انتهای مراسم با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد ،رییس خانه صنعت و معدن و رییس اتاق بازرگانی،صنایع ،معادن و کشاورزی استان از واحدهای تولیدی برگزیده تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار