هیأت مذهبی فرهنگیان زبرخان در اربعین حسینی به سوگ نشستند

پانا (زبرخان) - در این مراسم که با حضور پرشور فرهنگیان زبرخان برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین محمودزاده پیرامون نقش امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در انقلاب کربلا و وقایع پس از عاشورای حسینی تا اربعین حسینی به ایراد سخن پرداخت.

کد مطلب: ۹۶۲۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
هیأت مذهبی فرهنگیان زبرخان در اربعین حسینی به سوگ نشستند

ا ین سوگواره در آستانه ی اربعین حسینی و با حضور نزدیک به 1000 نفر از عاشقان امام حسین(ع) در قالب هیأت مذهبی محبّان الرّضا(ع)-فرهنگیان زبرخان در مسجد حضرت علی بن موسی الرّضا شهرستان نیشابوربرگزار شد و فرهنگیان این منطقه به همراه خانواده هایشان در عزای سرور و سالار شهیدان دوعالم،حضرت امام حسین(ع) به نوحه خوانی وسوگواری پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین محمودزاده سخنران این مراسم با بیان اینکه ساختار اندیشه ای و دی نی قیام حضرت امام حسین (ع) ریشه در آموخته های گرانسنگ و بی واسطه آن حضرت از پیامبر گرامی اسلام (ص)، حضرت علی ابن ابیطالب (ع) و همچنین حضرت فاطمه زهرا (س) دارد تصریح کرد: تمامی مجموعه وقایعی که در سراسر جهان به نام عاشورا و قیام علیه ظلم یزیدی شناخته می شود، در برگیرنده درس های بزرگی است که نه تنها برای شیعیان و جهان اسلام دستاوردهای بزرگی داشته، بلکه سرچشمه بسیاری از اندیشه ها و انقلاب های ضداستبدادی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمودزاده گفت: اکنون نام و پیام حضرت امام حسین (ع) به عنوان اصیل ترین، فداکارانه ترین و الهی ترین قیام علیه ظلم شناخته شده است و حضور میلیون ها مسلمان جدا از گوناگونی مذاهب در راهپیمایی اربعین در عراق و همچنین بزرگداشت این آئین در کشورهای مختلف جهان نشان می دهد پیام و قیام عاشورا همچنان ادامه دارد .

وی با بیان اینکه زیارت عاشور یک درس کامل برای انسان هاست و سرشار از درس زندگی، اخلاق و مدیریتی است خاطرنشان کرد: همانگونه که نماز ستون دین و شریعت اسلام است، زیارت اربعین و حادثه کربلا نیز ستون ولایت و امامت است .

سخنران این مراسم عزاداری ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان فرهنگیان و معلمین دلسوز منطقه زبرخان گفت: انقلاب اسلامی کشور عزیزمان ایران برگرفته از دیدگاه عاشورایی و حسینی است و برای بارورتر شدن میراث قیام کربلا و انتقال آن به نسل های آینده باید هر چه بیشتر تلاش کرد.

در ادامه این مراسم مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حاج عباس واعظی به اقامه عزا و نوحه پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار