برداشت ۲۲ هزار تن محصول سویا در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیر کل غله و خدمات بازرگانی اردبیل گفت: امسال ۲۲ هزار تن محصول سویا در استان اردبیل برداشت می‌شود.

کد مطلب: ۹۶۲۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
برداشت ۲۲ هزار تن محصول سویا در استان اردبیل

علی نوبخت، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۲ هزار تن سویا در این استان برداشت شود که ۹۵ درصد آن در دو شهرستان بیله‌سوار و پارس‌آباد خواهد بود.

او با توصیه کشاورزان به خودداری از برداشت زودهنگام محصول، تأکید کرد: برای سهولت دسترسی کشاورزان در شمال استان، مراکز مباشر خرید در شهرستان پارس‌آباد نیز تعیین شده که کشاورزان می‌توانند به آن مراکز مراجعه و سویای خود را تحویل دهند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان تصریح کرد: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه سویا با ۲درصد ناخالصی و ۱۲ درصد رطوبت، ۲۹ هزار و ۶۳۳ ریال تعیین شده است.

فرماندار شهرستان بیله سوار نیز گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۷هزار تن سویا از مزارع شهرستان بیله‌سوار برداشت شود.

حسن قبادی گفت: خرید تضمینی سویا از کشاورزان شهرستان بیله‌سوار از پنجم آبان ماه آغاز خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۷هزار تن سویا از مزارع شهرستان بیله‌سوار برداشت شود.

او افزود: شهرستان بیله‌سوار قطب تولید سویا در استان و کشور بوده و امسال بیش از ۷۵درصد سویای استان در بیله‌سوار تولید و برداشت می‌شود.

فرماندار شهرستان بیله سوار بیان کرد: چهار مرکز خرید با نظارت اداره غله و خدمات بازرگانی در شهرستان بیله‌سوار محصول سویای کشاورزان را از پنجم آبان ماه خریداری می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار