عکس های زیبا به زور گرفته نمی شوند بلکه با عشق و لذت گرفته می شوند

کاشمر(پانا)-استاد کلاس های عکاسی کاشمر ضمن بیان مهمترین نکات در عکاسی از پیاده روی اربعین گفت:عکس های زیبا به زور گرفته نمی شوند بلکه با عشق و لذت گرفته می شوند.

کد مطلب: ۹۶۱۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
عکس های زیبا به زور گرفته نمی شوند بلکه با عشق و لذت گرفته می شوند

مهدی قاسمی که چندین مقام را در جشنواره های عکس بدست آورده در گفتگو با خبرنگارپانا گفت: اولین نکته ای که باید یک عکاس تمرین کند ، درست دیدن است . تمرین دیدن مهمترین نکته است. یک عکاس همیشه دنیا را از دریچه دوربین می بیند. حتی زمانی که دوربین ندارد . دنیای پیرامون ما سر شار از کادر های ناب عکاسی است که باید توسط عکاسان ثبت و ضبط شود . در این تمرین دنبال دیدگاه شخصی خودتان بگردید و سعی کنید تصویری را ببینید که دیگران نمی توانند ببینند . نکته دوم دیدن از دریچه نگاه دیگران است . برای دیدن این دیدگاه باید عکسهای دیگران را ببینید . به دو جهت اول از دیگران یاد بگیریم . دوم ببینیم آنها چگونه دنیا را می بینند تا ما شبیه آنها دنیا را نبینیم و روش خودمان را بیابیم .
قاسمی افزود :بهترین زمان برای عکاسی را می توان از منظر های مختلف بررسی کرد . بهترین زمان از نظر کیفیت نور و سایه ها ساعات اولیه روز و ساعات پایانی روز اسد . در این ساعات خورشید به صورت مورب می تابد و سایه های زیبایی ایجاد می کند .به طبع بد ترین زمان ظهر است که خورشید به صورت عمودی می تابد و سایه های بسیار زشتی ایجاد می کند . اما از نظر موقعیت بهترین زمان برای عکاسی از یک مراسم نقاط اوج ان است . اگر این نقاط با شرایط نوری خوب هم هماهنگ شود که بسیار عالی خواهد بود .
قاسمی در مورد نحوه گرفتن عکس از پیاده روی اربعین گفت: در مراسمی مانند پیاده روی سوژه ها را می توان به بخشهای مختلف تقسیم کرد : مردم شامل زنان و مردان ، کودکان ، پیران ، جوانان و ...
موکب ها ، امام زاده ، جاده ، تابلو ها ، علائم ، نماز جماعت ، حاشیه ها و ... . با توجه به علائق خود می توانید روی یکی از این موضوعات تمرکز کنید و دنبال نابترین تصاویر در موضوع مور د نظرتان بگردید . هرگز بلاتکلیف به دنبال سوژه نگردید . سوژه را شما می سازید . سوژه هایتان را بیابید و وقتی پیدا کردید راحت رهایشان نکنید . از زوایای مختلف از آنها عکس بگیرید . با موضوعاتتان دوست باشید تا بهتر از آنها عکس بگیرید . عکسهای زیبا به زور گرفته نمی شوند . عکسهای زیبا با عشق و لذت گرفته می شوند .
وی با بیان اینکه عکاسی سرشار از خاطراتی است که می توان برای دیگران هم ماندگار کرد گفت: در اربعین پارسال از برادرم و خانمش و فرزندانشان از فاصله دو متری عکس گرفتم و آنها آنقدر غرق خوردن آش یکی از موکب ها بودند که مرا اصلا ندیدند و من هم به رویشان نیاوردم چند عکس گرفتم و شب برایش ارسال کردم
گفتنی است که امسال مسابقه عکس از پیاده روی حرم تا حرم در کاشمر از طرف سازمان دانش آموزی شهرستان برگزار می گردد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار