برگزاری سومین سوگواره شعر عاشورایی خورشید بر نیزه

مشهد(پانا)-سومین دوره شب شعر استانی، با حضور شاعران برتر استان، مسئولین و میهمانان ویژه در ناحیه ۶ مشهدبرگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۱۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری سومین سوگواره شعر عاشورایی خورشید بر نیزه

در این آیین عاشورایی که در غروب چهارشنبه ۲۴ مهرماه برگزار شد، ۴۵ شاعر برگزیده فرهنگی، آزاد و دانش‌آموز، جدیدترین سروده‌های خود را در رثای سید و سالار شهیدان و عاشورای حسینی قرائت نمودند.
این مراسم با حضور اساتید کاکائی و کاظمی شاعران برتر کشوری و سعادتمند معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، در دبیرستان مهشید مصلی‌نژاد ناحیه۶ برگزار شد.
علیرضا مالک اشرفی معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل خراسان رضوی با بیان رسالت آموزش و پرورش در تبیین و گسترش اندیشه های اسلامی و بیان زندگی سراسر آموزه ائمه اطهار گفت: تمام مناسبت ها و ایام الله های دینی و مذهبی زمان و فضایی ارزشمند جهت تبیین و ارائه آموزه های دینی ،انقلابی و اسلامی به دانش آموزان است.
مهدی خلیلی معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه۶ نیز با بیان گزارشی از روند برگزاری این سوگواره استانی گفت: مهمترین هدف ما از برگزاری این برنامه های آیینی و مذهبی ،اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت بین دانش آموزان و جذب آنان به محافل ادبی می باشد.
وی حضور و استقبال اساتید و شاعران برجسته ی استان را در این محفل ادبی با ارزش دانست.
استاد کاکائی شاعر برگزیده و معاصر کشوری نیز، علاوه بر خواندن اشعار زیبای خود گفت: دوران جوانی و دانش آموزی زمان و بستری مناسب برای آموزش و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان در زمینه آفرینش های هنری و ادبی ست. آموزش و پرورش در این زمینه با بهره گیری از اساتید مجرب و برگزاری محافل ادبی تواند پیشرو و پیش برنده این حرکت ارزشمند و موثر باشد.
دانش‌آموزان نواحی مختلف مشهد نیز، در میان شاعران نامدار حضور داشته و خودی نشان دادند. عباس تافته یکی از دانش‌آموزان خوش ذوق بود که سروده‌هایش رضایت همگان را در پی داشت. خانم‌ها سهیلا قربانی، سیده زهرا شاکری و حدیثه قنبری دیگر دانش‌آموزان شاعر حاضر در این محفل بودند.
شعرای فرهنگی نیز از جای جای استان خراسان رضوی حضور به هم رسانده و آثار برگزیده خود را به اجرا دراوردند.
جواد حاجی‌زاده، فرامرز اکبری، موسی عصمتی، مصطفی مصلحی، حشمت سیدموسوی، عباس ساعی، هادی اسماعیلی، جلیل فخرآرایی، قاسم رفیحا، مجید آخته، شریعتی، هاشم رضازاده، خلیلی، نرگس درکی، عباس کرخی، ابراهیم گلزاریان، کمال موسویان‌علیپور، مجتبی عباسی‌هاشم‌آبادی، حمید عشقی، لیلا طالقانی و مهدی خداپرست اشعار خود را قرائت کردند.
این مراسم از دیگر هنرها بی‌بهره نماند. استاد داوری از شهرستان کاشمر، به نی نوازی پرداخت.

استاد ملک، خطاط حاظر در مراسم نیز، ابیاتی از اشعار شاعران را با خطی زیبا، به یادگار به آنها اهدا کرد. حلما برزگرنیا، دانش‌آموز بااحساس نیز، با دلنوشته‌ء زیبای خود، حضار را به وجد آورد.

مطهره هادیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار