دهمین دوره «جایزه شهید آوینی» پذیرای 210 فیلم مستند شد

تهران (پانا) - با پایان مهلت ارائه فیلم به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، کارگردانان 210 فیلم همزمان با بخش مسابقه ملی این رویداد، متقاضی شرکت در دهمین دوره جایزه شهید آوینی نیز شده‌اند که به عنوان بخش ویژه‌ی سینماحقیقت، آذرماه 98 در پردیس سینمایی چارسو برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۹۶۱۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد
دهمین دوره «جایزه شهید آوینی» پذیرای 210 فیلم مستند شد

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، جایزه شهید آوینی ویژه‌ نمایش و تقدیر از فیلم‌های مستند منتخب حوزه‌ی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در منطقه است که برای ششمین سال متوالی، به عنوان بخش‌ ویژه‌ی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت برگزار خواهد شد.
امسال از جمع 687 فیلم مستندی که در دبیرخانه جشنواره سینماحقیقت ثبت شده، 210 فیلم متقاضی حضور در بخش جایزه شهید آوینی هم شده‌اند؛ به این معنا، بیش از 30% فیلم‌هایی که از ابتدای سال 97 تولید شده و برای اولین بار به دفتر سینماحقیقت ارائه شده، با موضوع انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت در منطقه است.
گفتنی است: «جایزه شهید آوینی» جشنواره سینماحقیقت از هیات انتخاب و داوری مجزایی برخوردارست و جایزه‌ برگزیدگان این بخش هم تندیس طلایی، نقره‌ای و برنزی، دیپلم افتخار و مبلغ 150، 120 و 100 میلیون ریال برای کارگردانان سه فیلم اول، دوم و سوم منتخب هیات داوران است.
سال گذشته سه تندیس طلایی، نقره‌ای و برنزی شهید آوینی به ترتیب به «وحید چاووش» کارگردان فیلم «خاطرات خبرنگار جنگ»، «محمدرضا وطن‌دوست» کارگردان و تهیه‌کننده مستند «لِسِک» و ماهان خمامی‌پور کارگردان «شبیه‎سازی آقای زرد» تعلق گرفت. جایزه ویژه‌ هیأت داوران هم به پاس حماسه‌ تعهد و تخصص، به دکتر وحید حمیدی شخصیت فیلم «مردان زندگی» ساخته یحیی رضایی اهدا شد.
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 18 تا 25 آذرماه 1398، به دبیری «محمد حمیدی‌مقدم» در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار