مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان به مناسب آغاز هفته پیوند اولیا و مربیان پیام صادرکرد

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان ( 24 تا 30 مهر ) پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۹۶۱۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان به مناسب آغاز هفته پیوند اولیا و مربیان  پیام صادرکرد

به گزارش پانا و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، متن کامل پیام نادر جهان آرای به شرح زیر است:

باسمه تعالی

« اگر بتوانیم خانه و مدرسه را از نظر تعلیم و تربیت به یکدیگر متصل کنیم، پیوندی مبارک انجام داده ایم. » مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

ستایش بی حَد، پروردگار جهانیان را سزاست و درود و سلام نثار بهترین آفریدگان خدا، حضرت محمّد (ص) و خاندان پاک او، و سلام و درود بر همکاران محترم، والدین گرامی و دانش آموزان عزیز در اقصی نقاط استان گیلان.

همکاران محترم و والدین گرامی؛ همان گونه که مستحضرید هفتة پیوند اولیا و مربیان (24 لغایت 30 مهرماه) نماد همدلی و همراهی، مشارکت و همکاری دو نهاد اصلی تربیت یعنی خانه و مدرسه است، این هفته فرصتی مغتنم است، تا نقش خانواده و جامعه و سایر رسانه ها مورد توجه افکار عمومی قرار گیرد و از این رهگذر زمینه مشارکت فعال و همه جانبه بخش های مختلف جامعه با آموزش و پرورش فراهم آید، از این رو زیباترین جلوه گاه پیوند خانه و مدرسه و نقطه عطف دغدغه ها ،امید ها و آرزو های اولیای محترم و تلاش ها و مجاهدت های مربیان دلسوز و زحمتکش مدارس است. به یقین خانه و مدرسه دو بال شکوهمند پرواز در آسمان تعلیم و تربیت هستند و از این رهگذر انجمن اولیا و مربیان به عنوان یک ظرفیت مؤثر، مظهر همکاری و هماهنگی آگاهانه و هدفمند دو نهاد خانه و مدرسه بشمار آمده و نقش بسیار مهم و سازنده ای در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت در ایران اسلامی دارد.

بدون شک نهاد خانواده که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 21 بار بدان اشاره شده است، مهم ترین نقش را در زمینه سازی رشد و تحول فرزندان برعهده دارد، اولیای محترم دانش آموزان در همراهی هدفمند خود با مدرسه بویژه در پشتیبانی و اجرای طرح های تربیتی، تصمیم گیری، برنامه ریزی و ارزشیابی از برنامه ها و اقدامات فرایند تربیت، باید مشارکت فعال و هماهنگ با مدرسه داشته باشند. انتظار می رود والدین محترم به عنوان اعضای انجمن اولیا و مربیان مدارس در فعالیت های کارگروه های تخصصی و مهارتی اولیا، نقشی مؤثر و فعال را ایفا نمایند و بی تردید انجمن های اولیا و مربیان قادرند با توجه به نوع ساختار و مأموریت های خود، نقشی مهم در جهت بهره گیری از ظرفیت ها و منابع موجود جامعه، به منظور بهبود شرایط و اقدامات تربیتی فراهم نمایند.

اینجانب ضمن عرض تبریک به مناسبت گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان و قدردانی از زحمات اعضای محترم انجمن اولیا و مربیان، امید آن دارم تا در سایه‌ی همبستگی و همفکری دو رُکن مقدس خانه و مدرسه، و با تلاش مجدانه و تقویت امر مدرسه محوری، بستری مناسب برای آموزش‌و پرورش بهینه‌ فرزندان عزیزمان فراهم آید و آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان به عنوان آینده سازان و شهروندان اندیشمند برای جمهوری اسلامی ایران موفق و پیروز باشد.

امید است در سالی که مزین به شعار « رونق تولید » است، بتوانیم با تمسک به ائمه معصومین علیهم السلام و با نصب العین قراردادن رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و همچنین رویکرد های دولت تدبیر و امید و در چارچوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و با بهره گیری از ظرفیت های خوب انجمن اولیا و مربیان، بالاخص اولیای گرامی دانش آموزان، شاهد رشد و بالندگی فرزندان عزیز گیلان زمین بوده و با تعامل همه جانبه اولیا و مربیان، دانش آموزی توانا، پویا، خلاق، سالم، صالح و ولایت مدار تربیت نماییم. در خاتمه برای همه شما عزیزان در این امر خطیر آرزوی توفیق و سربلندی دارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار