همزمان با هفته بهداشت روان انجام پذیرفت:

افتتاح مجتمع روانشناختی و مشاوره ای مبین آموزش و پرورش منطقه تبادکان در حاشیه شهر مشهد

مشهد (پانا)- همزمان با هفته بهداشت روان آیین افتتاح مجتمع مشاوره درمانی مبین منطقه تبادکان با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و جمعی از مسئولین استانی و منطقه تبادکان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۱۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح مجتمع روانشناختی و مشاوره ای مبین آموزش و پرورش منطقه تبادکان در حاشیه شهر مشهد

علیرضا مالک اشرفی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در ایین افتتاحیه مجتمع مشاوره درمانی مبین با تقدیر از اداره آموزش و پرورش منطقه تبادکان گفت: برای راه اندازی این مرکز تلاش زیادی صورت گرفته است که امیدواریم ثمرات آن بیش از پیش شامل دانش اموزان این منطقه شود.

وی با بیان اینکه سلامت جسم و سلامت روان بر روی یکدیگر تاثیر دارند گفت: این تعریف از نگاه افراد مختلف در سنین گوناگون متفاوت است اما آنچه اهمیت دارد اینست که در سلامت افراد به هر دو بعد روان و جسم توجه شود زیرا بسیاری از مشکلات جسمی افراد متاثر از سلامت روان آنان است.

وی تصریح کرد : در شرایط کنونی در تمامی دنیا آموزش و پرورش را هدف نمی دانند بلکه وسیله ای برای رسیدن به هدف است و لذا توجه به هدف مهمترین رکن نظام تعلیم و تربیت است.

مالک اشرفی ادامه داد: امسال شعار هفته بهداشت متناسب با آموزش و پرورش مترقی انتخاب شده است و با توجه به اینکه آماده سازی دانش آموزان برای آینده بر عهده معلمان و مشاوران است ، اهمیت کار مشاوران نمایان تر می شود و لذا باید توجه داشت که سرنوشت نوجوانان و جوانان در مدارس ما رقم می خورد.

وی مشارکت جویی و پرسشگری را یکی از مولفه های دانش آموزان موفق دانست و خاطر نشان کرد: دانش آموز موفق را معلم موفق پرورش می دهد و راه درست را انتخاب می کند که اثر آن هم در شعار سال آموزش و پرورش خراسان رضوی و هم در شعار سال بهداشت روان دیده می شود و بیانگر اهمیت این موضوع است.

علی سعیدی مدیر آموزش و پرورش منطقه تبادکان نیز در این مراسم گفت: به رغم اینکه معتقدیم اصیل ترین، نجیب ترین و مومن ترین مردمان در حاشیه شهر هستند، ولی باید پذیرفت ناملایمات اجتماعی، آسیب های اجتماعی و ناهنجاری های اجتماعی در حاشیه شهر مشهد بسیار زیاد بوده و امروز شاهدیم همکاران ما در سطح مدارس با تمام این مشکلات روبه رو هستند.

سعیدی بیان کرد: متاسفانه منطقه تبادکان با این حجم از مشکلات، وسعت و جمعیت از کمترین امکانات مشاوره ای برخوردار است و اختصاص مجموعه مشاوره ای و روانشناختی با توجه به ضرورت ها و اولویت های انجام پذیرفته و امیدواریم همچون همیشه با تلاش همکاران ما در حوزه مشاوره بتوانند نقش اثربخش خود را در پیشگیری و راهنمایی دانش آموزان و خانواده ها داشته باشند و شرایط بهتری را فراهم آورند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه تبادکان با اشاره به شعار هفته بهداشت روان " ارزش زندگی کردن ر ا به دانش آموزان بیاموزیم" و تاکید بر اینکه بسیار مهم است دانش آموزان زندگی را به عنوان یک فرصت و نعمت بدانند و زندگی را سرمایه تلقی کنند اظهار کرد: این شعار بیشتر یک شعار زیر بنایی و نگرشی است در حالی که ما باید از مرحله نگرشی و دانایی عبور کرده و مدل هایی را مبتنی بر سند تحول بنیادین برای رسیدن به تربیت تمام ساحتی و حیات طیبه طراحی کرده باشیم که از گذار آن مدل ها از مرحله ارزش گذاری ذهنی دانش آموزان در خصوص زندگی به مرحله کنش ورزی و مهارت آموزی برسیم و در حال حاضر انتظار از آموزش و پرورش این است که مدل های را به کار گیرد که فرزندان ما مهارت های زندگی را بیاموزند و مفهوم علاقه اجتماعی را که نشانگان سلامت روان است را در خود درونی کنند.

سعیدی اضافه کرد: باید به بچه ها بیاموزیم زندگی خوب چیزی بیشتر از زندگی لذت بخش است و زندگی معنا دار چیزی بیشتر از زندگی خوب است و معنا، زمانی محقق می شود که ما به یک خورشید بزرگ وصل شویم و آن خورشید بزرگ شرایطی را برای ما فراهم کند که زندگی ما عمیق تر ، اصیل تر با نشاط تر و جاودانه تر باشد.

گفتنی است مجتمع مشاوره و خدمات روانشناختی دانش آموزی مبین به همت اداره آموزش و پرورش تبادکان و با مشارکت مشاوران خیر ، تعمیر ، تجهیز و به بهره‌برداری رسیده و دارای 5 اتاق است که خدمات بازی درمانی ، مشاوره خانواده ، مشاوره اجتماعی و تحصیلی را بصورت رایگان به دانش آموزان منطقه تبادکان ارائه می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار