رویترز مدعی شد: حملات سایبری آمریکا به ایران در تلافی حمله آرامکو

تهران (پانا) - خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام دولتی آمریکا که از آنان نامی نبرده مدعی شده است که پس از آنکه تاسیسات نفتی عربستان در شمال این کشور هدف حمله قرار گرفت و آسیب دید، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دستور اجرای عملیات سایبری علیه اهدافی در ایران را صادر کرد.

کد مطلب: ۹۶۱۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
رویترز مدعی شد: حملات سایبری آمریکا به ایران  در تلافی حمله  آرامکو

به گزارش بی بی سی، دو مقام آمریکایی گفته‌اند که عملیات تلافی‌جویانه آمریکا در اواخر ماه سپتامبر صورت گرفت و «امکانات ایران برای پخش تبلیغات» را هدف قرار داد. یکی از مقاماتی که خبر حمله سایبری آمریکا را به رویترز داده گفته است که این حمله به «سخت افزارهای فیزیکی» آسیب رساند اما در این مورد توضیحی نداده است.

بنا بر ادعای رویترز، این حمله نشان‌دهنده آن است که دولت دونالد ترامپ در برخورد با آنچه «تجاوزگری ایران» می‌داند مصمم است اما می‌‌کوشد که این برخوردها به یک درگیری گسترده و رو به افزایش نظامی تبدیل نشود. از نظر اقدامات علنی، واکنش ایالات متحده به حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی به اعزام نفرات و تجهیزات نظامی بیشتر به منطقه و عربستان منحصر بوده است. هدف از این اقدام، تاکید بر آمادگی ایالات متحده به دفاع از عربستان سعودی بوده است.

رویترز مدعی شده که به نظر می‌رسد عملیات سایبری ماه سپتامبر علیه ایران به گستردگی حملاتی نبود که پس از سرنگونی یک فروند پهپاد آمریکایی در ماه ژوئن و حمله به تانکرها در خلیج فارس به اجرا گذاشته شد.

وزارت دفاع آمریکا از تایید یا تکذیب گزارش رویترز خودداری کرده و سخنگوی این وزارتخانه گفته است که «در راستای رویه جاری و بنا بر ملاحظات اطلاعاتی این وزارتخانه از اظهار نظر درباره عملیات، اطلاعات و برنامه‌ریزی سایبری خودداری می‌کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار